تازه های سایت

کد مطلب: 18753
13. ارديبهشت 1393 - 8:26
پایگاه خبری گرو: امام جمعه نهاوند عنوان کرد: تبیین افکار و اندیشه‌های شهید مطهری برای قشر جوان، دانشجویان و دانش‌آموزان ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر نهاوند گفت: معلمی کار انبیا و محور آن نیز بیداری فطرت انسان‌ها است که وظیفه ای سنگین محسوب می شود و در مورد اهمیت چشمگیر کار معلم همین بس که مهمترین نقش را در ترسیم رفتار آینده جامعه بر عهده دارد.

وی افزود: آثار استاد مطهری هم برای دانشگاه و هم برای آموزش و پرورش بسیار مناسب است و معلمان و دانشجویان آثار این استاد را حداقل یک بار باید مطالعه کنند.

وی با مهم خواندن شغل معلمی ونقش آن در تربیت نیروی انسانی افزود:اگر معلمان بخواهند روی دانش آموزان تاثیر مثبت بگذارند و آنها را متناسب با الگوی اسلامی تربیت کنند، می باید ابتدا خودشان را تهذیب کنند تا بتوانند شاگردانی متدین و با خیر و برکت تربیت نمایند.

امام جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: نباید تقدیر و تشکر از معلمان و اساتید را فقط به روز و هفته معلم مختص کرد، بلکه در طول سال نیز باید قدر دان زحمات آنها باشیم، چرا که کار آموزش و تعلیم و تربیت یکی از مشاغل سخت و در عین حال مهم جامعه است.

مغیثی نیا افزود: بعد از تعلیم و تربیت این کارگران و صنعتگران هستند، که بیشترین تلاش را برای پیشرفت اقتصاد ومعیشت مردم انجام می دهند و مسئولان باید به فکر حل کردن مشکلات این قشر پرتلاش باشند.

وی اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان خط مقدم تولید واقتصاد کشور هستند و تلاش شبانه روزی آنها دشمنان انقلاب را نا امید کرده است.

خطیب نماز جمعه نهاوند بیان کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال نابود کردن اقتصاد ایران هستند، وبیش از 35 سال است که هر روز بر دامنه تحریم ها می افزایند ولی کارگران و صنعتگران مابا تلاش بی وقفه خود، آنها را نا امید کردند.

وی به بیان اهداف دشمن از مخالفت با نظام اسلامی پرداخت و افزود: آمریکا به نام حقوق بشر کشور ما راتحت فشار قرار داده و معتقد است چون در ایران بدحجابی و یا همجنس گرایی وجود ندارد، حقوق بشر در آن رعایت نمی شود و به همین خاطر دشمنی خود را با ایران اسلامی تداوم می دهد.

وی همچنین در ارتباط با سنت اعتکاف در ماه رجب گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای جوانان است تا از این طریق خودرا در برابر توطئه دشمنان بیمه کنند و باید سرمایه گذاری زیادی در این بخش صورت گیرد و فرصت حضور جوانان در این برنامه فراهم شود.

امام جمعه شهر نهاوند اظهار داشت: اعتکاف مسلمانان در مساجد نماد وحدت و همبستگی است و باعث می‌شود که آنان دست به دست هم داده از بحران و ناهنجاری‌های اخلاقی نجات پیدا کنند.

وی گفت: اعتکاف علاوه بر اینکه رنگ دینی و مذهبی دارد جنبه‌های اجتماعی و سیاسی نیز دارد، به همین دلیل در اسلام تأکید شده، مراسم عبادی اعتکاف باید در مساجد و با حضور گسترده مردم برگزار شود.

دیدگاه شما