تازه های سایت

کد مطلب: 18726
11. ارديبهشت 1393 - 9:05
پایگاه خبری گرو: فرماندار نهاوند گفت: به علت نداشتن سرمایه درگردش و افزایش حامل های انرژی واحدهای تولیدی نهاوند با ۲۰درصد ظرفیت خود کار می کنند.

280394به گزارش پایگاه خبری گرو،امامعلی عبدالملکی گفت: بیشتر کارخانه ها و واحدهای تولیدی مهم نهاوند به علت افزایش حامل های انرژی در اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها  ونداشتن سرمایه در گردش با 80درصدظرفیت خالی کار می کنند.

وی گفت: به علت همین مشکلات واحد های تولیدی و کارخانه های ما نمی توانند مواد اولیه تولید خود را تامین کنند،بنابر این مجبورند با کاهش و تعدیل نیروی کار خود با 80 درصد ظرفیت خالی کار کنند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: کارخانه ای که در نهاوند می توانست در سه شیفت کاری خود بیش از 400 نفر نیرو داشته باشد، ولی به علت گرانی مواد اولیه وحامل های انرژی شامل آب، برق،گازو دستمزدها ونداشتن سرمایه در گردش مالی باید با 70 نیرو کار کند تا فقط بتواند بدهی مالی خود به بانک عامل را پرداخت کند.

عبدالملکی افزود: در بازدیدی که از سه کارخانه مهم روغن کشی ،شرکت لبنیاتی احسان سپیده و کارخانه آردنهاوند در بخش خزل داشتم صاحبان این واحد های تولیدی نهاوند که در غرب کشور نمونه بوده اند تنها به دلیل نداشتن سرمایه در گردش مبلغ 10 تا 20 میلیارد تومان با کمترین ظرفیت تولیدی خود کار می کنند.

وی خاطر نشان کرد: برطرف کردن بخشی از مشکلات 30 واحد تولیدی مهم ما در نهاوند می تواندگره گشای ما در جذب نیروی جوان و جویای کاردر این کارخانه ها و واحدهای تولیدی باشد.

فرماندار نهاوند اظهار کرد: در حالی که ما به شدت به دنبال جذب سرمایه گزار بخش خصوصی هستیم تا نهاوند از بن بست توسعه نیافتگی صنعتی نجات پیدا کند،ولی قافل از این که تعداد زیادی از واحد های تولیدی با اندکی سرمایه در گردش وتنفس در پرداخت وام های بانکی خود می توانند نیروی کار بیشتری را به کار گیرند.

عبدالملکی عنوان کرد: دولت قصد دارد در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بیشترین کمک را به بخش های تولید ودرمان انجام دهد تا بارونق و شکوفایی بار دیگر شاهد جذب نیروی کار بیشتری در کارخانه ها باشیم.

 

 

دیدگاه شما