تازه های سایت

کد مطلب: 18506
31. فروردين 1393 - 8:59
پایگاه خبری گرو: شهردار گیان گفت: با توجه به این که تنها ذخیره‌گاه طبیعی جنگلی غرب کشور در شهر گیان و محدوده این شهر است، به منظورحفظ آن هرگونه ساخت وسازی که در اطراف و نزدیکی آن ممنوع است.

گیان نهاوند

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، هوشنگ کیانی گفت: تنها ذخیرگاه جنگلی غرب کشور در کنار شهر تاریخی گیان واقع شده است،و افراد سودجوی بسیاری به دنبال ساخت و ساز در حریم این جنگل وسراب بسیار زیبا هستند که شهرداری گیان هیچ نوع مجوزی راصادر نکرده است و با متخلفان نیز برخورد قانونی می کند.

وی گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و حفظ این جنگل طبیعی و زیبا از هر ماشینی که به جنگل وارد شود3000تومان ورودی اخذ می شود که پول های جمع شده صرف نظافت وبهداشت سراب می شود و تاکنون از محل همین در آمدها در 5 نقطه ازجنگل بدون آسیب رساندن به درختان بیش از40 سرویس بهداشتی احداث شد.

کیانی بیان کرد: بودجه امسال این شهرداری بیش از 11میلیارد ریال از محل عوارض نوسازی ،کمک های دولتی وحق پارکینگ درمحل سراب گیان است،که امسال شهرداری گیان برنامه های بسیار وسیعی برای سراب وزیباسازی گیان دارد،زیرا این منطقه چشم ونگین جنگل طبیعی در غرب کشور است.

شهردار گیان افزود: یکی از برنامه های مهم این شهرداری در گذشته وامسال جمع آوری دکه داران در محل سراب وجنگل بود ، که در برنامه ای دراز مدت ساماندهی خواهند شد،همچنین طرح روزانه توزیع رایگان هیزم در این محل وجلوگیری از ورود موتور سواران به این محدوده از برنامه های بود که با کمک دستگاه های اجرای نظارتی وامنیتی انجام شد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین چالش ها پیش رودرخصوص سراب گیان حفظ ونگهداری آن است،که متاسفانه اداره منابع طبیعی در این راستا بی پناه ودست خالی است،که از طرف مسئولان بالادستی در استان وکشور کمک کافی به آنها نمی شود وبودجه این شهرداری نیز برای نگهداری آن کافی نمی باشد.

شهردار گیان گفت: مسئولان استانی وکشوری باید توجه جدی به حفظ تنها جنگل وسراب طبیعی غرب کشور در گیان داشته باشد، چراکه این جنگل با مشکلات فراوان روبرو است،وتلاش مدیروپرسنل زحمت کش منابع طبیعی نهاوند وشهرداری گیان بدون اعتبارات کافی راه به جایی نمی برد ودر آیند شاهدآسیب رساندن جدی به این جنگل خواهیم بود.

کیانی اظهارکرد: در آمدحاصل از اخذ عوارض ورود ماشین به سراب گیان67میلیون ریال بودکه شهرداری تا کنون چندین برابر آن را هزینه کرده است،وسال گذشته نیز20 میلیون تومان برای سراب گیان مصوب کردیم که تخصیص پیدا نکرد ولی در امسال این اعبار را تخصیص داده ایم تا کمی از مشکلات سراب را حل کنیم.

شهردار گیان اظهارکرد: شعار امسال این شهرداری در مورد سراب گیان طرح نجات سراب وجنگل گیان است،ودر این راستا شهرداری با اجرای چند طرح ضربتی واجرایی زود بازده به دنبال احیای قسمت های از سراب است وبرنامه های رفاهی وعمرانی نیز در نقاطی از جنگل وسراب انجام می شود.

وی گفت: مشکل دیگر ما در خصوص کمبود آب سراب گیان برداشت های بی رویه آب زیرزمینی در دشت دلفان استان لرستان است که در آن طرف کوه ودر همسایگی سراب گیان قرار دارد که موجب کاهش آب این سراب در سال های اخیر شده است.

دیدگاه شما