تازه های سایت

کد مطلب: 17830
20. اسفند 1392 - 11:44
پایگاه خبری گرو: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: مراکز درمانی شهرستان نهاوند تجهیز و برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در ایام نوروز مشکلی ندارند.
DSC001200_4052

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس سلگی در ستاد خدمات نوروزی شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری اظهار داشت: شش پزشک عمومی از اول اسفند به مجموعه پزشکان عمومی نهاوند اضافه شدند تا مقداری از مشکلات و دغدغه مردم از کمبود پزشک در شهرستان نهاوند برطرف شود.

سلگی گفت: دو بیمارستان آیت الله علیمرادیان و شهید حیدری در سطح شهر نهاوند، یک مرکز اورژانس و درمانگاه شبانه روزی در شهر فیروزان و دو درمانگاه در شهرهای  گیان و برزول آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران نورزی نهاوند هستند.

وی با اشاره به اینکه دو داروخانه شبانه روزی و یک داروخانه کشیک در ایام نوروز جهت رفاه حال بیماران و توزیع دارو در شهرستان نهاوند فعالیت دارند، گفت: درمانگاه روستای گوشه سعد وقاص و درمانگاه شماره چهار شهر نهاوند نیز برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مسافران نوروزی و مردم آماده شده اند.

رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان نهاوند عنوان کرد: برای رضایت و خدمت مطلوب به مردم بیمارستان‌های نهاوند به نحوی برنامه ریزی کرده اند که متخصصان مورد نیاز بیمارستان در ایام نوروز خدمات خود را مانند روزهای قبل از تعطیلات ارائه کنند.

عباس سلگی بیان داشت: با توجه به جابجایی انبوه مسافران در تعطیلات نوروز در سطح شهرستان و افزایش حجم گردشگران در این ایام ارائه بهینه خدمات درمانی به مردم و مسافرین از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند نیز در ادامه این جلسه از تشدید نظارت بر فعالیت و کارهای کشتارگاه های نهاوند خبر داد و افزود: مأموران و بازرسان مرکز دامپزشکی نهاوند با ذبح و کشتار بدون مجوز و غیر قانونی دام و طیور به شدت برخورد می کند.

حیدر سلگی گفت: شهرستان نهاوند بعنوان دومین شهر استان بعد از همدان دارای دو کشتارگاه  مجهز صنعتی دام و طیور است که متآسفانه چندین سال است به دلایل مختلف تعطیل هستند.

سلگی افزود: این عامل بهانه ای شده که عده ای در مکانهای غیر قانونی و بدون مجوز اقدام به کشتار طیور کنند که در این مورد به آنها اخطار کتبی داده شده است و در صورت تکرار با حکم مراجعه قضایی پلمپ می شوند.

وی با بیان اینکه  کشتارگاه صنعتی گاو و گوسفند نهاوند مجوز خروج احشام و اعضای کشتار مانند شکمبه و سیرابی و کله را بدون تمیز کردن به بیرون ندارد، اظهار داشت: در صورت مشاهد فروش کله و اعضا مختلف گاو و گوسفند کشتار شده در معابر عمومی شهر با متخلفین برابر قانون برخورد می شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند عنوان کرد: نظارت های این مرکز  شامل دو بخش بهداشتی و شرعی بوده و با اعزام کارشناسان فنی و بهداشتی و همچنین ناظرین شرعی به محل  و استقرار در محل کشتارگاه ها بر روند کشتار، همچنین سلامت و حلیت لاشه ها و چگونگی قطعه بندی، بسته بندی، منجمد سازی و نگهداری نظارت می کنند./مهر

دیدگاه شما