تازه های سایت

کد مطلب: 17681
15. اسفند 1392 - 8:53
پایگاه خبری گرو: رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند گفت: یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش است و در این زمینه شهرستان نهاوند رتبه اول استان را دارد.

593 طرح خود كفایی كمیته امداد امام(ره) در نهاوند اجرا شده است

علی کاویانی گفت :از ابتدای تشکیل کمیته امداد در نهاوند تاکنون پنج هزار و 395 فقره وام اشتغال به ارزش 45میلیارد ریال به افراد واجدشرایط پرداخت شده که در بخشهای مختلف مانند دامداری ،قالی بافی ، صنعت و دیگر موارد هزینه شده است.
وی افزود: سیاست اصلی توانمند سازی خانواده ها ی نیازمند است به نحویکه 506 خانواده تحت پوشش در حال حاضر به خود کفایی رسیده و توانسته اند در بخش تولید و ایجاد اشتغال فعال شوند.

ˈکاویانیˈ افزود: در سال جاری نیز تعداد 750 مورد وام خودکفایی به افراد پرداخت شده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد پنج هزار و 121 خانوار شامل10 هزار و 429 نفردر سطح شهرستان تحت پوشش این کمیته قرار دارند که ماهانه یک میلیارد و 800 میلیون ریال به آنها مستمری پرداخت می شود.

وی همچنین گفت: در نهاوند 750 میلیون ریال کمکهای مردمی از طریق 32 هزار و 400 صندوق های خانگی و ثابت صدقات جمع آوری می شود که از طریق این نهاد به دست افراد نیازمند می رسد.

وی با اشاره به برنامه های کمیته امداد برای برگزاری جشن نیکوکاری در شهرستان گفت: جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور از 14اسفند ماه به مدت سه روز در سطح شهرستان برگزار می شود.

وی افزود:جشن نیکوکاری روز چهارشنبه با همکاری آموزش و پرورش در 200 آموزشگاه ،روز پنجشنبه در 24 پایگاه مقاومت و 76 مسجد و پایگاه کمیته امداد در سطح شهر وروستاهای نهاوند برگزار می شود.

وی افزود:روز جمعه نیز پایگاه های برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه میعادگاه جشن عاطفه ها خواهد بود و کمکهای نمازگزاران از طریق دو پایگاه مستقر در محل مصلی جمع آوری می شود.

به گفته وی،پس از جمع آوری کمکهای مردمی تمامی مبالغ اهدایی مردم و دانش آموزان در اختیار مدارس قرار داده می شود تا بین دانش آموزان نیازمند توزیع شود./ایرنا

دیدگاه شما