تازه های سایت

کد مطلب: 17569
10. اسفند 1392 - 11:56
امام جمعه همدان گفت: شاهد هستیم برخی به نام اصلاح طلبی در استان اقداماتی می‌کنند که آسایش و آرامش مردم را بر هم می‌زنند، از استاندار همدان می‌خواهیم جلوی رفتارهای زشت این گروه را بگیرد.
s_200_150_16777215_00_images_Modir_mohammady5.jpg

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن دعوت همه نمازگزاران به تقوای الهی این مهم را عامل رستگاری مسلمانان دانست.

وی با بیان اینکه عالم هستی همه چیز در قالب طیبات یا خبائث چیده شده، افزود: انبیای الهی در تمام مراحل زندگی خود سعی داشتند در کمال طیبات زندگی کرده و از خبائث مردم را بر حذر داشته‌اند.

خطیب جمعه همدان ازدواج را از جمله طیبات در زندگی اسلامی عنوان کرد و در این زمینه گفت: ازدواج نخستین سنگ‌بنای طیبات انسان است که اگر در این سنگ‌بنا تمام امور بر اساس موازین قرآنی و دینی رعایت شود، طیبات کثیر بعدی را نیز به همراه خواهد داشت.

این مسئول با تأکید بر اینکه اگر در امر ازدواج موازین دینی و طیب رعایت نشود، دنباله این زندگی مشترک با خبائث خواهد بود، ابراز داشت: دین مبین اسلام دین جامع‌نگری است که در آن همه امور زندگی انسانی از نظر خوراک، پوشاک، رفتار و گفتار آورده شده که با عنایت و الگوگیری به آن، سعادت اخروی حاصل می‌شود.

* سنگ بنای همه شئون انسان ازدواج طیبه است

محمدی با صحه گذاردن بر اینکه سنگ بنای همه شئون انسان ازدواج طیبه است، گفت: متأسفانه با تحمیل فرهنگ غربی به جوامع اسلامی خبائث و ناپاکی‌های بسیاری وارد حریم خانواده‌ها و ازدواج شده که بسیار ناخشنود و زیان‌آور است.

وی با اشاره به مزایای زندگی پاک و طیب یادآور شد: اگر سنگ‌بنای ازدواجی با گناه چیده شود فرزندان و ذریه‌ این خانواده نیز دچار مشکل خواهند شد، اما اگر بر اساس عمل به فرامین قرآن باشد خیر و برکت و بهشتی شدن را به همراه می‌آورد.

خطیب جمعه همدان با اشاره به تصور برخی از جوانان مبنی بر اینکه تنها زیستن، بهتر از تن دادن به ازدواج است، این تفکر را تحمیل فرهنگ نادرست غرب دانست و افزود: علت اصلی و بزرگ بالا بودن آمار خودکشی در کشورهای غربی در حال حاضر دوری جستن از کانون خانواده و انزواطلبی است.

این مسئول با اشاره به کامل شدن نیمی از ایمان هر فرد با ازدواج تصریح کرد: جای تأسف بسیار است که در حال حاضر دانشگاه‌های ما زن و مرد بودن و راه صحیح زندگی را یاد دانشجویان نمی‌دهند و تنها به اعطای یک مدرک اکتفا کرده‌اند.

محمدی با تأکید بر لزوم آموزش نحوه زندگی اسلامی به دختران و پسران در مراکز آموزشی ابراز داشت: در سایه تعلیم فرهنگ دینی و آموختن سبک زندگی اسلامی به جوانان، بسیاری از معضلات حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در راستای لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی گفت: در این زمینه همه دستگاه‌ها به پا خواسته‌اند تا جنبه‌های اقتصادی کشور را قوت ببخشند و همگان باید همگام این روند باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مردم را نبض اقتصادی کشور دانست و افزود: در حال حاضر شاهدیم در اغلب مراسم‌ها اسراف بسیاری صورت می‌گیرد که در این زمینه با قناعت و استفاده درست از منابع می‌توان همگام با اقتصاد مقاومتی عمل کرد.

* تأکید بر احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان همدان

این مسئول همچنین با اشاره به معضل بیکاری در جامعه خواستار توجه به احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان همدان شد و تأکید کرد: احیای این کارخانه‌ها نقشی حیاتی در اشتغال جوانان دارد.

محمدی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: شاهد هستیم برخی به نام اصلاح طلبی در استان اقداماتی می‌کنند که آسایش و آرامش مردم را بر هم می‌زنند، پس از استاندار همدان می‌خواهیم جلوی رفتارهای زشت این گروه را بگیرد.

دیدگاه شما