تازه های سایت

کد مطلب: 17556
10. اسفند 1392 - 8:52
پایگاه خبری گرو: یادواره 50 شهید سرافراز روستای دهفول نهاوند با حضور مردم و مسئولان در مسجد این روستا برگزار شد.

DSC02108

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت:انقلاب اسلامی ایران هم به برکت خون پاک شهدای خود زنده و پویا است و جوانان فعلی  ایران همان شور و شوق و غیرت جوانان نسل های اولیه انقلاب را دارند.

وی به ضرورت حضور نسل جوان در یادواره‌ها اشاره کرد و گفت: اگر چه نسل جوان و نوجوان ما زمان هشت سال دوران دفاع مقدس را به یاد نمی‌آورند اما با حضور در این گونه مجالس متوجه سختی‌های پیروزی انقلاب و حفظ آن می‌شوند.

DSC02095

مغیثی با اشاره به اهمیت مطالعه وصایای شهیدان گفت: باید زندگی‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر خود را با آرمان‌های شهدا و امام شهدا و رهبر انقلاب نزدیک‌تر کنیم، هر چند که امروز در این شرایط همه ملت با مسئولان در اتحادی مثل‌زدنی به سر می‌برند.

در ادامه این مراسم سردار ناصرشعبانی جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع) گفت:اگر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز در جهان سرافراز است به برکت خون شهیدان است و تا زمانی که روحیه انقلابی در مردم ایران وجود داشته باشد، ترجمان اصلی ˈمرگ بر آمریکا، ˈهیهات من الذلهˈ است.

DSC02101

وی افزود: هدف از برگزاری یادواره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، الگو دادن شهدا در زندگی و تکریم و پاسداشت از شهیدان است.

شعبانی عزت و عظمت ایران اسلامی را در گرو خون سرخ شهدا دانست و تصریح کرد: زمان جنگ با عراق، جنگ نابرابر علیه ایران اسلامی تحمیل شد و مردم درد و رنج بسیاری را تحمل کردند ولی با رشادت‌ها، شهامت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام، ایران اسلامی امروز به اوج قدرت و اقتدار رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر آمریکا جمهوری اسلامی را تهدید هسته‌ای می‌کند و جرأت حمله ندارد به این دلیل است که انقلاب اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس امتحانش را خوب پس داده و اگر نخستین تیر را شلیک کنند، ایران اسلامی آخرین تیر را شلیک می‌کند.

DSC02117

 

دیدگاه شما