تازه های سایت

کد مطلب: 16962
14. بهمن 1392 - 10:58
پایگاه خبری گرو : معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : رتبه نخست تولید چغندر قند در استان متعلق به شهرستان نهاوند است.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی بایگانه گفت: در سال زراعی جاری 174 هزار تن محصول از سطح چهار و 373 هکتار کشت چغندر قند دراین استان برداشت شده است.

وی گفت : شهرستان های نهاوند با دو هزار و 300هکتارسطح زیر کشت این محصول رتبه نخست استان همدان در تولید این محصول را به خود اختصاص داده و بعد از نهاوند شهر اسدآباد با یک هزار و 600 هکتار زیر کشت در رتبه دوم تولید چغندر قند استان قرار دارد .
وی با بیان اینکه عملکرد در واحد سطح مزارع چغندرقند در این استان از متوسط کشوری بالاتر است گفت : متوسط عملکرد چغندرقند کشور 38 هزار و 800 کیلوگرم است و در حال حاضر عملکرد این محصول در استان حدود 45 تن در هکتار است و این میزان نیز در مقایسه با عملکرد سال های قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی مهمترین عامل افزایش متوسط عملکرد و همچنین رشد کمی و کیفی چفندرقند استان را کشت و برداشت مکانیزه در مزارع و توسعه شبکه های نوین آبیاری عنوان کرد.

وی گفت : عیار چغندرقند در استان همدان 18.72 درصد است در حالی که این میزان در کشور 17.9 درصد است.

بایگانه در ادامه گفت: کارخانه قند همدان یکی از کارخانه های خوب کشور است که از نظر پرداخت بهای محصول خریداری شده از کشاورزان ، انضباط مالی و اعمال درصد افت و عیار در کشور نمونه است و در حال حاضر نیز حدود 200 هزار تن ظرفیت تولید دارد و بر این اساس لزومی برای احداث کارخانه جدید در استان احساس نمی شود.

دیدگاه شما