تازه های سایت

کد مطلب: 16797
9. بهمن 1392 - 9:09
پایگاه خبری گرو : رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت: معرفی توانمندی های نهاوند در همایش تاریخ و فرهنگ این شهرستان جذب گردشگر را تقویت می کند.

DSC00248

به گزارش پایگاه خبری گرو ، ابراهیم جلیلی در جمع خبرنگاران شهرستان نهاوند در اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نهاوند اظهار داشت: برگزاری جشنواره زمستانی و در کنار آن همایش تخصصی تاریخ و فرهنگ نهاوند فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندیهای تاریخی و طبیعی نهاوند و جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

جلیلی گفت: نهاوند به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی از شهرهای سرآمد غرب کشور و استان‌ همدان است و باید برای جذب گردشگر در این زمینه تلاش مضاعفی را انجام دهیم.

وی افزود: گسترش بخش گردشگری و توریستی در نهاوند باعث رونق اقتصادی خواهد شد به طوری که بر اساس آمار به ازای ورود هر گردشگر اشتغال‌زایی برای هشت نفر فراهم می‌شود که نهاوند تا کنون از این ظرفیت خود استفاده نکرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نهاوند عنوان کرد: با تبیین چشم انداز و اهداف تعیین شده شکوفایی و توسعه شهری در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، شهرنشینی و به ویژه در حوزه گردشگری در این شهرستان دور از دسترس نخواهد بود.

ابراهیم جلیلی بیان داشت: نهاوند به عنوان ویترین گردشگری استان و حتی غرب کشور  جایگاه ممتازی در برنامه های گردشگری استان دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه استان و حتی افزایش ظرفیت های گردشگری کشور داشته باشد.

جلیلی ادامه داد: نهاوند به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی کشور از دیرباز در عرصه‌های فرهنگی و گردشگری مطرح بوده و این شهرستان از دیر باز در حوزه باستان‌شناسی مورد توجه کاوشگران قرار داشته است.

وی افزود: در همایش یک روزه تاریخ و فرهنگ نهاوند که در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار می‌شود، کاوش‌های باستان‌شناسی نهاوند مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از باستان شناس برتر کشور"مهدی رهبر" کاوشگر لااُودیسه تقدیر به عمل خواهد آمد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: مهدی رهبر یکی از بزرگترین باستان‌شناسان ایران است که در کارنامه کاوش‌های خود کاوش‌های باستان شناختی برای مکانیابی معبد لائودیسه در نهاوند، را در 3 فصل بین سال‌های 1390 تا 1384 به انجام رسانده است.

دیدگاه شما