تازه های سایت

کد مطلب: 32982
17. مهر 1396 - 7:35
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: ‌۱۷۰۰ تن آفتابگردان روغنی از ۷۰۰ هکتار از مزارع نهاوند برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر گفت: نهاوند با تولید بیش از 96 درصد آفتابگردان دراستان نقش به‌سزایی در کاهش واردات دانه‌های روغنی آفتابگردان دارد.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان نهاوندی با تولید دانه‌های روغنی آفتابگردان بیشترین نیاز کارخانه های روغن کشی استان را تامین می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوندادامه داد: میانگین تولید آفتابگردان در هر هکتار از مزارع نهاوند بین 2100 تا 2400 کیلوگرم است که کار کاشت، داشت و برداشت به شکل مکانیز و آبیاری تحت فشارانجام می شود ویکی از محصولاتی است که احتیاج به آب کمی دارد.

باقری تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی نهاوند آفتابگردان به دو شکل آجیلی و روغنی و دوبار در سال کشت می شود.

وی اظهارداشت: فصل برداشت آن از اوایل مهر ماه شروع و تا 10 آبان‌ماه ادامه دارد آفتابگردان روغنی نهاوند که دارای مرغوبیت خیلی خوبی است برای استفاده در کارخانه‌های روغن‌کشی و به کشور عراق و استان‌های لرستان و کرمانشاه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: کشت زیاد این محصول در  شهرستان نهاوند به دلیل آب‌ و هوای مناسب و خاک حاصلخیز است که باعث شده که بیشترین میزان سطح زیرکشت و تولید آفتابگردان به این  استان اختصاص یابد.

باقری ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل تولید فراوان این محصول نهاوند به شهر گل‌های آفتابگردان معروف شده و افزود: تولید ارقام مختلف تخمه آفتابگردان در نهاوند شامل تخمه‌های کرمانشاهی، اصفهانی، بذری، سفید بلند و کوتاه است که به مدت 30 روز برداشت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما