تازه های سایت

کد مطلب: 16511
29. دى 1392 - 13:42

کارشناس ایدز و هپاتیت شبکه بهداشت نهاوند گفت : 20بیمار مبتلا به ایدز در نهاوند شناسایی شده است

به گزارش پایگاه خبری گرو ، منوچهر سلگی گفت: از سالهای گذشه تاکنون 30 نفر بیمار مبتلا به ویروس ایدز در این شهرستان شناسایی شده که 10 نفر آنان فوت کرده اند.

وی در نشست کمیته اطلاع رسانی ایدز با اعلام این مطلب افزود: اعتیاد تزریقی بیشترین علت شیوع بیماری ایدز در افراد است ،و از مجموع بیماران شناخته شده در نهاوند بیش از 72 درصد از معتادان تزریقی بوده اند .

سلگی بی توجهی به ارزش‎های اعتقادی و فرهنگی را علت مشکلات عدیده‎ای در این حوزه دانست و گفت : اگر چه علت عمده مبتلایان به ویروس اچ آی وی تاکنون اعتیاد تزریقی بوده اما این الگو در حال حاضر رو به کاهش است و رفتارهای جنسی به عنوان یکی از عوامل مهم انتقال ویروس اچ آی وی تبدیل شده است.

وی پیشگیری را ساده ترین راه برخورد با این بیماری عنوان کرد و گفت: هزینه درمان ایدز بسیار بالاست و اگر بخواهیم با همین روند فعلی درمان بیماران را ادامه دهیم به زودی باید مبلغ قابل توجهی از بودجه سلامت کشور را در این زمینه هزینه کینم در نتیجه با آموزش و پیشگیری این بیماری می توان هزینه کم‎تری صرف سلامت بهداشت جامعه کرد.

وی افزود:برای اطلاع رسانی از خطرات این بیماری و همچنین عوامل آن از طریق مدارس، دانشگاه‎ها ،ادارات و شبکه‎های اجتماعی می توانیم به شکل صحیحی پیشگیری از این بیماری را آموزش داد.

وی هچنین از شناسایی تعدادی از بیمار مبتلابه هپاتیت در نهاوند خبر داد و افزود: بر اساس نتایج اعلام شده آزمایشگاهها و کلینیکهای خصوصی به این اداره در سال جاری 48 نفر بیمار مبتلا به هپاتیت در نهاوند شناسایی شده است .

دیدگاه شما