تازه های سایت

کد مطلب: 16506
29. دى 1392 - 13:28
پایگاه خبری گرو : رئیس جمعیت هلال احمر نهاوندگفت:از آغاز سال جاری تاکنون 316 هزار و 500 سی سی خون توسط مردم نوع دوست نهاوند برای نجات جان بیماران ومصدومان حوادث احتمالی اهداء شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، محمد تقی شهبازی گفت :ماهانه در دو نوبت کار اهداء خون توسط پایگاه های سیار انتقال خون استان در نهاوند انجام می شود و قشرهای مردم داوطلب با حضور در پایگاه موقت این شهرستان بخشی از خون خود را به بیماران اهداء می کنند.

وی افزود:با توجه به اینکه در نهاوند پایگاه دائم انتقال خون فعال نیست ،بنابراین پایگاه سیار انتقال خون استان هر دو هفته یکبار در نهاوند مستقر شده و پذیری افراد نوع دوست برای اهدائ خون است.

وی افزود:امسال مجموعا بیش از 900 نفر از داوطلبین به این پایگاه مراجعه کرده اند که 633نفرشامل 580 مرد و 53 زن واجد شرایط لازم برای اهداء خون بوده اند.

به گفته وی ،وجود یک پایگاه انتقال خون در نهاوند ضروری است و با توجه به استقبال خوب مردم شهرستان حل این مشکل اجتناب ناپذیر است .

وی گفت: در صورت صدور مجوز لازم برای ایجاد مرکز انتقال خون در نهاوند قطعا روند استقبال مردم بسیار بیشتر از وضعیت کنونی خواهد بود./ایرنا

دیدگاه شما