تازه های سایت

کد مطلب: 16308
23. دى 1392 - 10:07
رانندگی برای زنان ممنوع است و اعتراض و مطالبه حق آزادی و دموکراسی و حتی انتقاد از پادشاه برای مردم ممنوع است.
s_200_150_16777215_00_images_Cyberspace_10_3-10_image36704.jpg

در حالیکه خاندان حاکم در وضعیتی زندگی می کنند که مافوق تصور افراد است؛ روزانه یک هواپیمای عربستانی از شمال سوئد وارد عربستان می شود و آب گوارای سوئد را برای مصرف این خاندان با خود به همراه دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از دانا رهیاب پایگاه خبری الاحوار المتمدن در یادداشتی به قلم  هاشم القریشی نوشت: گزارش ها و تحلیل های سیاسی نشان می دهند که افول ستاره آل سعود نزدیک است ، در آینده ای نه چندان دور جهان شاهد فروپاشی این نظام و طلوع خورشید آزادی در این منطقه خواهد بود و ظلمتی که این خانواده بوجود آوردند به پایان خواهد رسید.

 

کشوری که خداوند بر آن منت نهاد و نعمتهای مادی و معنوی فراوانی به آن عطا کرد. عربستان از معدود کشورهای برخوردار از ثروت بی پایان است .

 

ودیعه های این کشور در بانک های آمریکایی  هفت تریلیون دلار برآورد می شود. این کشور را حامی حرمهای سه گانه می نامیدند: کعبه مشرفه، حرم نبوی و حرم خزانه آل سعود. اما نتوانست از این اموال در راه خدمت به مردمش گام بردارد بلکه به کشورهای دیگر تجاوز کرد و اموالش را صرف حمایت مالی و تسلیحاتی گروهکهای تروریستی کرد تا امنیت سایر کشورها را بهم بزند، اموال این کشور اکنون صرف کشتن و غارت و فساد در مناطق دیگر می شود.

 

گفته می شود که عربستان مبلغ 500 میلیارد دلار برای حمایت از " بهار عربی " اختصاص داد،بهاری که تر و خشک را در کشورهای منطقه سوزاند و ویرانی و مرگ را تنها برای رضایت بندر،ترکی و وفیصل به ارمغان آورد. این سه نفر مثلث شومی را تشکیل دادند که توانست عربستان را وسیله ای برای نابودی کشورهای دیگر قرار دهند.

 

میلیون ها عربستانی بهره ای از آزادی های حداقلی ندارند، بعنوان مثال رانندگی برای زنان ممنوع است و اعتراض و مطالبه حق آزادی و دموکراسی و حتی انتقاد از پادشاه برای مردم ممنوع است در حالیکه خاندان حاکم در وضعیتی زندگی می کنند که مافوق تصور افراد است؛ روزانه یک هواپیمای عربستانی از شمال سوئد وارد عربستان می شود و آب گوارای سوئد را برای مصرف این خاندان با خود به همراه دارد. چند روز قبل جوانی تنها به دلیل درخواست خروج نیروهای نظامی عربستان از بحرین به ده سال زندان محکوم شد. وضعیت مردم درشرق عربستان که عمده چاههای نفت در آن منطقه است مانند قرون وسطی می باشد و رفتار نظام آل سعود با ساکنان آن که اغلب شیعه هستند مانند رفتار اسیران و بنده های قرون وسطاست.

 

به مرور زمان تمام این بی عدالتی ها و جنایتها به حرکتهای اعتراض و عصیان تبدیل شده است ، عربستان در حال دست زدن به خودکشی می باشد و این حقیقت از مواضع سیاسی این کشور قابل دریافت است.

 

مثلث شوم سیاسی با همکاری رژیم صهیونیستی آتشی در سوریه و لبنان روشن کرده و تلاش دارد تا با زبان بمب و انفجار با حزب الله تعامل کند، امتناع از عضویت غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین نپذیرفتن توافقنامه هسته ای ایران و  همکاریهای گسترده با اسرائیل به حدی رسیده که عربستان پایگاههای هوایی اش را در اختیار اسرائیل نیز قرار می دهد و حاضر است تا هزینه هر جنگ اسرائیلی علیه ایران ،عراق،سوریه یا لبنان را بپردازد در حالی که توافقنامه هسته ای ایران با کشورهای 5+1 که منطقه را از جنگ احتمالی خونین نجات داد.

 

درگیری های درون خاندان حاکم در عربستان درمورد پادشاه بعدی در آخرین روزهای عمر ملک عبدالله ؛ گروههای حزب الله سعودی و کویتی را به حرکت واداشت، به نظر می رسد که این دو حزب در کنار سایر جریان های معارض سعودی همگی منتظر فروریختن پایه های این قصر ویران هستند.

 

حزب الله عربستان در سال 1979 تاسیس شد ، این حزب بازمانده جبهه مردمی آزادسازی ظفار و عمان و بحرین و خلیج بود، با منحل شدن این جبهه و ظهور حزب الله در لبنان و پیروزی هایی که شوق جوانان کشورهای عربی و خلیجی را برانگیخت ، گروههای حزب الله در کویت و سپس در عربستان تشکیل شد.

 

در موسم حج سال 79 نیروهای امنیتی عربستان مجموعه ای از افراد این حزب را بازداشت و طی یک دادگاه صوری 61 نفر آنان را اعدام کرد. پس از این واقعه مسئولین حزب فعالیت خود را متوقف و روش مبارزاتی خود را تغییر دادند، این حزب خود را از صحنه سیاست کنار کشید ودر کشورهای دیگر منتظر زمانی ماند که شرایط برای فعالیت مهیا شود و در این زمان به بازیابی نیروهای خود در شرق عربستان مشغول بودند.

 

در پایان باید یادآور شد اکنون عربستان متهم اصلی تمام اعمال تروریستی در جهان است و همچنین تیرگی روابط با آمریکا نشان از سقوط قریب الوقع این نظام دارد .

دیدگاه شما