تازه های سایت

کد مطلب: 16143
19. دى 1392 - 11:08
پایگاه خبری گرو : مدير عامل سابق شرکت آب منطقه اي همدان در مراسم توديع خود گفت : شهرستان نهاوند بيشترين و کمترين ميزان بارش استان را به خود اختصاص داده است.

IMG10162812

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مدير عامل سابق شرکت آب منطقه اي همدان در مراسم توديع خود از افزايش 49.7 درصدي بارش برف و باران به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

علي کمنداني گفت: بر اساس گزارش ايستگاه هاي مبنا، شهرستان نهاوند بيشترين و کمترين ميزان بارش را به خود اختصاص داده است.

وي  افزود: در ايستگاه  وراينه با 221 ميليمتر ثبت بارش و در  ايستگاه  وسج 140 ميليمتر بارش داشته ايم كه به ترتيب بيشترين و کمترين ميزان بارش را در استان نشان مي دهد.

وی متوسط بارش هاي استان از ابتداي مهر تا بيست و چهارم آذر ماه سال جاري بر اساس گزارش ايستگاه هاي مبنا را 178.6 میلی متراعلام کرد  و اذعان داشت: متوسط بارش هاي امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 49.7 درصد و نسبت به بلند مدت 85.3 درصد افزايش را نشان مي دهد.

کمنداني گفت: ميزان ميانگين بارش ها در مدت زمان مشابه در سال گذشته 119.3 ميليمتر و در دراز مدت 96.4 ميليمتر بوده است.

وي اذعان داشت: با توجه به اينکه عمده بارش ها به صورت برف بود، آورد هدو رودخانه تامين کننده ذخيره آب سد اکباتان از 800 ليتر در ثانيه هم فراتر رفته که اين ميزان معادل 70 هزار متر مکعب در شبانه روز است.

وي افزود: ذخيره سد اکباتان 2 ميليون و 300 هزار متر مکعب مي باشد که در حال حاضر ميزان ذخيره آب سد رو به افزايش است.

همداني ها ركورد مصرف گاز را شكستند

فرماندار همدان در اين خصوص گفت: مشتركين گاز در شهرستان همدان با مصرف چهار ميليون و 782 هزار مترمكعب گاز در شبانه روز گذشته ركورد مصرف گاز را شكستند.

حسن قهرماني مطلق كه از همه مشتركين در خواست مي كرد با مصرف بهينه  موجب افت فشار در شبكه گاز رساني نشوند، اذعان داشت: 171 هزار و 247 مشترك در شهرستان همدان وجود دارد و ميانگين مصرف گاز به نسبت مدت مشابهه 30درصد رشد را نشان مي دهد.

وي ادامه داد: 97 درصد از جمعيت  شهرستان همدان از نعمت گاز برخوردارند و اكنون گاز رساني به 12 روستا در حال اجرا است و تنها دو ونيم درصد از جمعيت روستايي استان همدان از نعمت گاز برخوردار نيستند و اكنون 77 روستا داراي گاز طبيعي هستند.

فرماندار همدان  با تاكيد براينكه هم اكنون 800 واحد پي اس اي گاز در شبكه گاز استان وارد مي شود، اذعان داشت:يك هزار و 146 عملك گاز در سطح  شهرستان همدان وجود دارد و قرار داد گاز رساني به دو روستا منعقد و دو رو ستا نيز در آستانه انعقاد قرار داد قرار دارند.

اما كارشناس هواشناسي استان نيز به سرماي بي سابقه در همدان اشاره و عنوان كرد: مردم همدان در سه شنبه شب شاهد دماي 18 درجه سانتيگراد زير صفر بودند و شب گذشته نيز دماي هوا به 15 درجه سانتيگراد زير صفر رسيد.

نادر پيرتاج با اشاره به تداوم سرما در استان همدان، اظهار داشت: از جمعه بعدازظهر  استان همدان شاهد آغاز بارش برف خواهد بود كه تا روز شنبه تداوم خواهد يافت.

اما در حالي كه استان همدان در سال گذشته با كمترين بارش ها مواجه بود و مقام كم بارش ترين استان كشور را در سال آبي گذشته به خود اختصاص داده بود به طوري كه تنها 35 درصد از بارش هاي ميانگين سالانه در آن روي داد با آغاز بارش باران در  آبان و و شروع ريزش برف در آذرماه در ارتفاعات الوند و شهر همدان که در يك ماه اخير به شكل متناوب روي داده است، افزايش 85 درصدي بارش ها به نسبت سال هاي اخير ثبت شده است.

دیدگاه شما