تازه های سایت

کد مطلب: 16078
18. دى 1392 - 9:31
پایگاه خبری گرو : سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه روشن است و ما هیچ شرطی را برای حضور در مذاکرات ژنو 2 نمی پذیریم

13223

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی سنایی گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران دربحث سوریه روشن است و گذر زمان هم حقانیت موضع ایران را به اثبات رسانده است.

وی گفت : اعتقاد جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این بوده که تنها راه حل و فصل بحران سوریه رجوع به نظر و خواست مردم سوریه است .

سنایی گفت : قطع این منازعات و متوقف کردن خشونت و این جنگ صادراتی که در سوریه شکل گرفته ، تنها با مکانیسم  و راه حل سیاسی قابل حل است و گذر زمان این موضوع را نشان میدهد .

سفیر ایران در روسیه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مذاکرات ژنو 2 بدین صورت است که در صورت دعوت در این مذاکرات شرکت خواهد کرد اما هیچ گونه شرط و شروطی و یا حضور محدودی در این اجلاس را نمی پذیرد .

 نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس دربخش دیگری از سخنانش افزود: روابط ایران و روسیه دارای محورهای متعددی در زمینه های سیاسی، صنعتی، نظامی و فرهنگی است که این محورها درحال گسترش است و با برنامه هایی که دولت جدید دارد و همکاری های که بین دو کشور شکل گرفته به زودی شاهد تحقق عمیق و گسترده ای در روابط دو کشور خواهیم بود.

وی گفت : نقش روسيه در مناسبات ايران، ويژه است و در مدت زماني که اکثر کشورهاي اروپايي به دنبال ايجاد مشکل براي جلوگيري از پيشبرد اهداف صلح‌آميز هسته‌اي ايران بودند، روسيه همواره به عنوان حامي ايران اسلامي بوده است.

وي تاکيد کرد: شرايط امروز ايران اسلامي با قبل از انقلاب به هيچ وجه قابل قياس نيست چون ايران قدرتمند امروز در تمام عرصه ها ي اقتصادي، سياسي، علمي، فرهنگي، پزشکي و ورزشي پيشرفت کرده و حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و بهترين مردمسالاري ديني و تعيين سرنوشت در ايران شکل گرفته است.

وي عنوان کرد: ما نبايد مشکلات و کمبودها را فراموش و ناديده محسوب کنيم اما مشکلات و کمبودها هم نبايد موجب شوند دستاوردها و موفقيت هاي بزرگ 30 سال گذشته را فراموش کنيم.

دیدگاه شما