به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از روابط عمومی جشنواره عمار، مراسم معنوی اعتکاف رجبیه سال ۹۶ در حالی پایان هفته گذشته به اتمام رسید که بیش از ۸۰۰ هزار معتکف در ۵ هزار و ۷۱۹ مسجد به عبادت پروردگار خود پرداختند.
مراسمی که همچون باقی مناسبتهای ملی و مذهبی برای فعالان فرهنگی سراسر کشور بستر نابی است تا به تبادل داشتهها و دستاوردهای بهروز فرهنگی در میان جوانان و نوجوانان مشتاق جامعه بپردازند.
در میان انواع فعالیتهای فرهنگی موجود، آثار جشنواره عمار و اکرانهای مردمی جشنواره هم در این سالها جای خود را در میان مردم بهعنوان فعالیتی تناسب پذیر با این نوع مراسمهای مذهبی بازکرده است.
اعتکاف نیز نمونهای ازایندست مراسمهاست که مساجد سراسر کشور را باری دیگر میزبان آثار جشنواره عمار میکند.
بنا بر بازخوردهای اکرانهای مردمی رسیده به دبیرخانه جشنواره عمار، ۳۰ اکران متفاوت در مساجد میزبان معتکفینِ مرد و زن برگزارشده است که از این تعداد ۴۶ درصد در روز اول اعتکاف، ۴۶ درصد در روز دوم اعتکاف و تنها ۸ درصد در روز سوم برگزارشده است.
این اطلاعات قابلبررسی است که آیا رغبت برای اکران در روز سوم کمتر از روزهای دیگر است یا موانع برگزاری در روز سوم بیشتر است و یا اصلاً این تعداد کم به خاطر عدم ارسال اطلاعات اکرانهای صورت گرفته در روز سوم است؛ اتفاقی که پس از هفت سال از اکرانهای مردمی، همچنان در میان اکران کنندگان وجود دارد و همچنان بعضی از اکران کنندهها نسبت به رسانهای کردن فعالیت ارزشمندشان اهتمام کمی دارند.
بنابراین گزارش، در ایام اعتکاف امسال ۱۸۹۴ معتکف در مساجد ۱۴ شهرستان ازجمله مسجد امام حسین (ع) روستای دهفول، مسجد جامع شهر فیروزان، مسجد محمدیه و مسجد شهید دستغیب در شهرستان نهاوند به تماشای آثار جشنواره عمار نشستند.
در این میان به ترتیب اکران کنندههای دو شهرستان باغملک در استان خوزستان و شهرستان نهاوند در استان همدان بهترین عملکرد را در سراسر کشور داشتند.
تعداد ۴۳ اثر نیز در اکرانهای مردمی به نمایش درآمد که مستند «مادرانه» به کارگردانی ساسان فلاح فر، آثار حسین دارابی و «ترمینال غرب» اثر قربانعلی طاهر فر در بین آثار نامبرده شده از بیشترین استقبال برای اکران برخوردار بودند.
انتهای پیام/
دیدگاهها