تازه های سایت

کد مطلب: 15796
9. دى 1392 - 8:29
پایگاه خبری گرو : رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نهاوند گفت: 30 درصد شبکه آبرسانی شرب شهر نهاوند فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، غلامرضا نصرتی در جمع کارکنان اداره آب و فاضلاب شهرستان نهاوند در نمازخانه این اداره گفت: شهر نهاوند دارای 198 کیلومتر مربع شبکه آبرسانی شرب شهری است که 30 درصد آن فرسودن و نیاز به باسازی و نصب لوله کشی جدید دارد.

نصرتی گفت: در شهر نهاوند بیست و پنج هزارنفر مشترک آب تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار دارند و در شهر گیان هزارو 555 اشتراک، شهر برزول 980  مشترک و در شهر فیروزان نیز هزارو 800 مشترک از خدمات ادراه آب و فاضلاب شهری استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف استاندارد در هرماه برای مشترکین 20 متر معکب است گفت: هفتاد درصد مشترکین آب نهاوند الگوی مصرف را به خوبی رعایت می کنند.

 رئیس اداره  آب و فاضلاب شهرستان نهاوند عنوان کرد: در حال حاضر مشترکین اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان نهاوند مبلغ یک میلیارد تومان به این اداره بدهکار هستند که 360 میلیون تومان آن متعلق به ادارات دولتی شهرستان نهاوند است.

غلامرضا نصرتی بیان داشت: جهت کاهش فشار شبکه آب رسانی در حد استاندارد در طول یک سال گذشته 9 دستگاه شیر فشار شکن در مناطق مختلف نهاوند نصب و به بهره برداری رسیده است که ضمن کاهش فشار شبکه تعداد اتفاقات، حوادث و شکستگی شبکه آبرسانی نهاوند را کاهش و از میزان هدر رفتن آب در سطح بالای جلوگیری کرده است.

نصرتی گفت: در صورت صدور مجوز حفاری از طرف شهرداری نهاوند عملیات توسعه شبکه فاضلاب شهر نهاوند به متراژ دو کیلومتر و نصب هزارو 500 انشعاب فاضلاب آغاز خواهد شد و امکان جذب اعتبار دومیلیارد و دویست میلیون تومان احداث شبکه فاضلاب شهری نهاوند در سال جاری جذب می شود.

وی افزود: پس از شناسایی و بررسی موارد گزارش شده از طرف کنتورخوان‌ها و مأموران پلیس آب، 60 فقره انشعاب غیرمجاز در منطقه شاطرآباد و دوچشمه شهرستان نهاوند شناسایی و همگی به مجاز تبدیل شدند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر نهاوند گفت: بر اثر اقدامات انجام شده مشترکین متخلف  در این خصوص مبلغ 222 میلیون ریال به عنوان حق انشعاب و 30 میلیون ریال به عنوان جریمه به حساب شرکت واریز شد.

دیدگاه شما