تازه های سایت

کد مطلب: 15157
17. آذر 1392 - 8:00
پایگاه خبری گرو: روز شنبه همزمان با سراسر استان همدان توزیع شیر رایگان بین 20 هزار نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی شهرستان نهاوند شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو مدیر آموزش و پرورش نهاوند دراین مراسم در مدرسه راهنمایی ریحانه گفت : بر اساس برخی آمارها مصرف مواد غذایی مفید مانند شیر و لبنیات در کشور با استانداردهای لازم فاصله دارد و به همین دلیل لازم است تا اقدامات لازم برای اصلاح فرهنگ تغذیه در کشور انجام شود.

علیرضاتکلو افزود : بر اساس آمارهای اعلام شده مصرف سرانه شیر در ایران حدود 75 کیلوگرم است که این رقم در اروپا و کشورهای توسعه یافته بین 350 تا 500 کیلو گرم می باشد .

وی گفت: اغلب مردم از الگوی مصرفی کشورهای پیشرفته به مصرف شیر توجه زیادی نشان نمی دهند و برعکس مصرف نوشابه های گاز دار در بین آنها اهمیت بیشتری دارد.

وی با توجه دادن به افراط در مصرف نوشابه های گاز دار که باعث آثار مخرب در بدن انسان می شود ،گفت:سرانه استفاده از نوشابه گازدار در دنیا 10 لیتر است که این رقم در کشورمان 42 لیتر است و سبب پوسیدگی دندان، چاقی، سوء تغذیه ، اثرات مخرب بر کلیه و اختلال در خواب می شود.

وی گفت: افزایش توان کاری، طول عمر و پیشگیری از کار افتادگی زودهنگام از مزایای مصرف روزانه شیر است.

وی همچنین اظهارداشت : در آیات و روایات اشاره زیادی به مصرف روزانه شیر شده است و رسول گرامی اسلام (ص) نیز فرموده اند ، شیر استخوان های شما را محکم می کند و عقل و بهره هوشی را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و به ویژه مربیان نقش مهمی برای افزایش سرانه مصرف شیر در بین دانش آموزان و خانواده ها دارند ، افزود: با توجه به اینکه برای نهادینه کردن مصرف شیر در بین مردم لازم است از کودکی به این مسئله پرداخته شود لذا آموزش و پرورش بهترین مکانی است که میتواند مصرف شیر را در بین خانواده ها نهادینه سازد.

به گفته وی ، در سطح شهرستان نهاوند 54 مدرسه مجری طرح مروج سلامت می باشند

ˈتکلوˈ گفت: امسال در نهاوند نزدیک به 20 هزار نفر از دانش آموزان در160 آموزشگاه دوره متوسطه اول و دوره ابتدایی و پیش دبستانی به صورت دو روز در هفته از شیر رایگان بهره مند می شوند .

وی افزود: علاوه بر این در 51 آموزشگاه شهر و و روستا نیز بیش از چهار هزار نفر از دانش آموزان مناطق محروم علاوه بر استفاده از شیر از تغذیه رایگان نیز برخوردار می باشند.

دیدگاه شما