تازه های سایت

کد مطلب: 27879
25. مهر 1395 - 7:42
275 نفر از دانش آموزان دختر مدارس متوسطه دوم شهرستان نهاوند عصر شنبه در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در غرب کشور اعزام شدند.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، مدیر آموزش و پرورش نهاوند در آیین بدرقه دانش آموزان گفت: اردوهای راهیان نور یکی از برنامه های هدفمند وزارت آموزش و پرورش است که برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان و تقویت روحیه معنویت گرایی با همکاری نیروی مقاومت بسیج برگزار می شود.
هادی سلگی افزود: این برنامه همه ساله با همکاری آموزش و پرورش ، سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج برگزار می شود که سال گذشته بیش از دو هزار و 700 نفر از دانش آموزان این شهرستان در 6 مرحله به مناطق جنوب و غرب کشور اعزام شدند.
وی گفت: امسال نیز این اولین مرحله اعزام کاروان راهیان نور است که به مناطق غرب کشور اعزام می شود و در پنج مرحله دیگر بیش از دو هزار و 600 دانش آموز دختر و پسر به مناطق غرب و جنوب کشور اعزام می شوند.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند اظهار کرد: در این برنامه ها مدیران مدارس به همراه روحانیان و راویان دفاع مقدس حضور دارند که علاوه بر بازدید از مناطق مورد نظر برنامه های فرهنگی را اجرا کرده و با رشادتهای دلاورمردان ایران اسلامی در طول جنگ تحمیلی آشنا می شوند.
سلگی در خصوص برنامه های جنبی و فرهنگی این اردوها افزود: برنامه های متنوعی که در طول برگزاری اردوهای راهیان نور تدارک دیده شده است موجب تقویت سطح معرفت دانش آموزان نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی می شود.
 وی گفت: برگزاری این برنامه که با استقبال خوب دانش آموزان روبرو شده است به دلیل اثر گذاری مثبت در روحیه جوانان که در سنین حساسی قرار دارند، نتیجه های تربیتی بسیار خوبی در مجموعه آموزش و پرورش داشته است.
انتقال فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، تقویت روحیه انقلابی و انتقال آرمان های رزمندگان انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی از جمله اهداف اردوهای راهیان نور است که همه ساله با اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور تحقق می یابد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما