تازه های سایت

کد مطلب: 14949
6. آذر 1392 - 12:22
در صورتی که احمدی نژاد دلایل قانع کننده ای برای عدم حضور در دادگاه ارائه کرده باشد، جلسه امروز به تعویق خواهد افتاد و در غیر این صورت احتمال صدور حکم جلب او وجود دارد.
s_200_150_16777215_00_images_Political_9_1_ahmadi12.jpg

به گزارش گرو به نقل از صراط، در حالی که دیروز 5 آذر زمان حضور محمود احمدی نژاد در جلسه دادگاه برای رسیدگی به چند شکایت از او تنظیم شده بود، رییس جمهور سابق کشور با عدم حضور در این جلسه، بر ابهامات مربوط به پرونده خود افزود.

 از صبح دیروز حتی تدابیر امنیتی در اطراف شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به منظور آمادگی برای حضور احمدی نژاد تدارک دیده شده بود، و از این رو احتمال حضور او در دادگاه منتفی نبود. اما سرانجام احمدی نژاد با عدم حضور خود بر تمام گمانه‌زنی‌ها خاتمه داد.

این در حالی است که صبح امروز اخباری از سوی برخی نزدیکان احمدی‌نژاد مبنی بر حضور قطعی او در دادگاه به عنوان یک شهروند عادی منتشر شده بود.

از سوی دیگر صلاحیت دادگاه برای رسیدگی به اتهام احمدی نژاد نیز در روزهای گذشته مورد اختلاف بود اما با این وجود، مطابق اظهارنظر تعدادی از حقوقدانان، احمدی نژاد باید برای عدم حضورش دلایل محکمه پسند ارائه کند و در غیر این صورت، دادگاه می‌تواند حکم جلب او را صادر کند.

گفته می شود در صورتی که احمدی نژاد دلایل قانع کننده ای برای عدم حضور در دادگاه ارائه کرده باشد، جلسه مذکور به تعویق خواهد افتاد اما اصل حضور او در دادگاه منتفی نخواهد شد.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی احمدی نژاد به عنوان اولین رییس جمهور کشور در دادگاه حاضر خواهد شد و یا حکم جلبش صادر می شود؟

دیدگاه شما