تازه های سایت

کد مطلب: 14440
20. آبان 1392 - 8:45
پایگاه خبری گرو : فرماندار نهاوند گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان در شهرستان نهاوند موجب شده که میزان مهاجرت آنها به شهرها کاهش چشمگیری داشته باشد.
خبرگزاری فارس: ایجاد اشتغال پایدار در روستا عامل کاهش مهاجرت

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی مولوی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری روستاهای نهاوند اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی دولت ایجاد اشتغال و تأمین مسکن است.

وی گفت: دولت برای تحقق این موضوع مهم، اقدام به اجرای برنامه‌های مطلوب و مناسبی کرده است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان و روستائیان نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد، افزود: روستاها محور توسعه هر جامعه هستند.

وی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی به ویژه مشاغل مورد نیاز بازار کار به عنوان یکی از برنامه‌های مطلوب و اثرگذار تصریح کرد: کمیته امداد نهاوند به عنوان متولی ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاهای این شهرستان تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده است.

مولوی ادامه داد: این نهاد تاکنون اقدام به تشکیل پرونده برای بیش از 2 هزار و 200 نفر از نیازمندان زیر پوشش و افراد غیر مددجو در سطح روستاها کرده است.

وی بیان داشت: بعد از پالایش متقاضیان از بین 2 هزار و 200 نفر متقاضی مشاغل خانگی 500 نفر از آنها واجد شرایط شناخته شده و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل نهاوند معرفی شده‌اند.

فرماندار نهاوند با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی افزود: سقف پرداخت تسهیلاتی که توسط کمیته امداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند، مبلغ 15 میلیون تومان است که می‌توان برای ایجاد مشاغل اولیه از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به مهمترین بخش این برنامه‌ریزی گفت: آموزش متناسب با مشاغل بسیار مهم و اثرگذار است، بنابراین این آموزش باید توسط مربیان مجرب کمیته امداد برای روستائیانی که مایل به ایجاد مشاغل خانگی هستند، انجام شود.

مولوی با اشاره به تأمین هزینه‌هایی که برای آموزش افراد باید در نظر گرفته شود، بیان داشت:‌ این هزینه توسط کمیته امداد تأمین شده و در اختیار مربیان که با نظر میراث فرهنگی به کار گرفته شده‌اند قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در سطح روستاها موجب نوعی نشاط اجتماعی در محیط روستاها می‌شود، بنابراین مسئولان باید هر آنچه که در توان دارند برای تحقق این موضوع مهم به کار گیرند.

فرماندار نهاوند ابراز داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان در شهرستان نهاوند موجب شده که میزان مهاجرت آنها به شهرها کاهش چشمگیری داشته باشد.

دیدگاه شما