تازه های سایت

کد مطلب: 14354
18. آبان 1392 - 8:44

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر نهاوند که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: بزرگان و نخبگان جامعه در مقابل بدی ها  نباید سکوت اختیار کنند چرا که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف مهم عاشورا  باید اولویت حضور نخبگان و خواص در جامعه باشد.

امام جمعه شهر نهاوند افزود: حضرت امام خمینی(ره) با تأسیس انقلاب اسلامی بزرگترین معروف را در جامعه انجام دادند اما امروز امر به معروف و نهی از منکر که از اهم واجبات است  متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: نماز ظهر عاشورا به عنوان پیام عاشورا باید مورد توجه و تأکید تمام هئیت های مذهبی، عزاداران و مردم قرار گیرد و باید مواظب باشیم تا انجام یک عمل مستحب مانند عزادارای افراد را از انجام یک عمل واجب مانند نماز اول وقت دور نکند.

وی با انتقاد از صدای زیاد بلندگوهای مساجد و تکیه ها به بهانه عزاداری ماه محرم و ایجاد آزار و ناراحتی مردم، گفت: عزاداری و سینه زنی ماه محرم باید به گونه ای باشد که باعث برهم خوردن آسایش و امنیت مردم نشود که در این صورت مرتکب گناه شده ایم.

امام جمعه شهر نهاوند از نیروهای بسیج و انتظامی درخواست کرد در هنگام عبور هئیت های مذهبی شهر نهاوند از خیابان های اصلی و مسیرهای تعیین شده از اختلال و با هم بودن  زنان و مردان جلوگیری کنند تا مسائل شرعی در عزاداری امام حسین(ع) به طور کامل رعایت شود.

وی گفت : انقلاب اسلامی ایران یکی از برکات بزرگ محرم و قیام عاشورای امام حسین(ع) است که عزت و آبرو و اقتدار را نصیب ملت ایران کرد.

وی گفت: فلسفه قیام سرخ عاشورا باعث تقویت و رواج روحیه شهادت طلبی، ایثار و مقاومت ملت ایران در برابر ظلم و ستم حاکمان مستبد و زورگوی زمان طاغوت شد تا با اقتدا بر رهبری امام گونه خمینی کبیر(ره) با قیام و شهادت بساط ظلم و ستم برای همیشه در کشور برچیده شود.

امام جمعه شهر نهاوند افزود: ملت ایران با بصیرت و آگاهی خود نباید اجازه تکرار عبرت های عاشورا را بدهند که لازمه آن نترسیدن و فریب نخوردن از دشمنان اسلام و قرآن است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی بیان داشت: امروز ماهیت دشمنان اسلام و ملت ایران مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ تغییر نکرده است و ژ که ذلت گريزي و عزت مندي را از پيام نهضت حسيني یاد گرفته است  هيچ گاه در مقابل زیاده خواهی و باج خواهی دشمنان کوتاه نمی آیند.

دیدگاه شما