تازه های سایت

کد مطلب: 13376
7. مهر 1392 - 11:56
پایگاه خبری گرو : مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند گفت: امسال توسط بسیج سازندگی ناحیه نهاوند هفت پروژه عمرانی و عام‌المنفعه در شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.
DSC00397

به گزارش پایگاه خبری گرو  ، محسن رحیم‌پور در افتتاح دو پروژه بسیج سازندگی نهاوند اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اساسی بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در سطح شهرستان است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار یک میلیارد و 230 میلیون تومان طی امسال برای اجرای پروژه‌های توسط بسیج سازندگی افزود: این پروژه‌ها شامل اجرای طرح‌های اشتغالزا چون تولید و پرورش شیلات، کاشت زعفران، پرورش بلدرچین، تولید قارچ خوراکی و کود حیوانی ورمی کمپوست می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند از عملی شدن بیش از 70 درصد برنامه‌ها و طرح‌های مصوب توسط این نهاد در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از اعتبار تخصیص یافته به طرح‌های اشتغالزایی در نهاوند تاکنون 70 درصد به متقاضیان بسیجی دارای گواهینامه مهارت پرداخت شده است.

وی با اشاره به محرومیت‌زدایی مناطق محروم به عنوان شاخص‌ترین برنامه‌ها ادامه داد: بسیج سازندگی توانسته با اجرای پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه در روستاهای محروم و دورافتاده گام مهمی در نهادینه کردن فرمان مقام معظم رهبری بردارد.

رحیم‌پور با اشاره به احداث پل در روستای رزینی، غسالخانه در روستای عسگرآباد، تجهیز زمین ورزشی در برخی روستاها افزود: این پروژه‌ها با اعتبارات مصوب بسیج سازندگی توسط بسیجیان و کمک خیران به مرحله افتتاح رسیده‌ است.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در بین جوانان گفت: بسیج سازندگی نهاوند در ایجاد اشتغال برای جوانان بسیجی جویای کار با ارائه طرح‌های توجیهی و پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار فعالیت دارد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند با بیان اینکه بسیج سازندگی در سال جاری ایجاد اشتغال برای 110 نفر از جوانان بسیجی جویای کار را در برنامه دارد، اظهار کرد: طی 6 ماه نخست امسال برای 50 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد کارگاه‌های آموزشی از جمله کارگاه آموزش کاشت و پرورش قارچ خوراکی زیر نظر مربیان مجرب جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: در این کارگاه تعدادی از برادران و خواهران به مدت 20 ساعت آموزش لازم در زمینه نحوه کاشت و پرورش قارچ خوراکی را گذرانده و در صورت قبولی به آنها گواهینامه مهارت اعطا می‌شود.

دیدگاه شما