تازه های سایت

کد مطلب: 13258
2. مهر 1392 - 10:09
آخرين وضعيت روابط تهران – لندن، تحولات منطقه‌اي و مسائل مهم بين المللي از جمله مسئله هسته‌اي، سوريه و افغانستان در ديدار وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و انگليس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  خبرگزاری مهر در ديدار روز دوشنبه ظريف و ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس درحاشيه شصت و هشتمين نشست اجلاس سالانه مجمع عمومي در نيويورك، ظريف با اشاره به ديدار سازنده امروز خود با خانم آشتون، بعنوان يك شروع مثبت، ابراز اميدواري كرد ديدار روز پنجشنبه ايران و 1+5 حركتي اساسي و رو به جلو در جهت حل مسئله هسته‌اي باشد.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه تحريمهاي غير قانوني غرب فاقد كارايي و تاثير بوده و صرفا مردم را هدف قرار داده است، تصريح كرد: مردم ايران با مشاركت گسترده خود در انتخابات رياست جمهوري و آراء خود حمايت از نظام و دولت يازدهم را نشان دادند، لذا لازم است كه غرب نگاه جديدي به مسائل داشته باشد.

ظريف در ارتباط با مسئله سوريه، اجتناب از جنگ را كه مي‌توانست براي منطقه و جهان فاجعه آميز باشد، مورد استقبال قرار داد.

وي در عين حال به خطرات دستيابي گروههاي افراطي در سوريه به سلاح شيميايي براي منطقه و جهان اشاره كرد.

وزير امور خارجه انگليس نيز در اين ديدار آمادگي كشورش را براي انجام رايزني درخصوص همكاريهاي دوجانبه و منطقه‌اي اعلام داشت.

هيگ همچنين به شرايط، فضا، و قدمهاي مثبت از جانب ايران اشاره و تاكيد كرد انگليس و جامعه بين المللي از آنها استقبال مي‌كنند.

طرفين در اين ديدار ضرورت شروع يك روند در جهت عادي سازي مرحله‌اي روابط دو جانبه را مورد توجه قرار دادند.

همچنين ظريف و هيگ معاونين وزراي خارجه دو كشور را مامور مذاكره براي بررسي اين مسئله كردند.

 

دیدگاه شما