تازه های سایت

کد مطلب: 12672
5. شهريور 1392 - 10:56
پایگاه خبری گرو : امام جمعه نهاوند گفت : رجايي و باهنر، دو شهيد ارزنده و بزرگوار عرصه دولت ، نمونه هاي بارز خادمين امين مردم و مسئولين وفادار به ملت و دولت بودند كه خالصانه خود و علم و آگاهي خود را وقف مردم نمودند.

F

به گزارش پایگاه خبری گرو : حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در سومین روز هفته دولت در جمع مدیران و روسای ادارات نهاوند با گرامیداشت هفته دولت  گفت : در تاریخ شخصیت‌هایی بوده‌اند که مکمل هم به حساب می‌آمدند. در مورد شهید رجایی و باهنر نیز همین‌طور است و خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی هرکدام دیگری را کامل می‌کرد و گویا در تقدیر و سرنوشت این دو چنین رقم خورده بود که همواره با هم فعالیت کنند،‌ با هم مبارزه کنند و در آخر نیز با هم به شهادت برسند.

وی افزود :آن شهیدان بزرگوار، به لحاظ داشتن روحیه‌ مذهبی و حق‌جویی ، به دنبال مبارزه با ظلم و ستم بودند و به همین جهت با هر جمعیت و گروهی که فکر می‌کردند، می‌توانند هدف خود را دنبال کنند، همکاری می‌کردند ، ولی هیچ وابستگی به این گروه‌ها پیدا نمی‌کردند ، زیرا ملاک و معیار سنجش آنها ، احکام و ارزش‌های الهی بود.

وی بیان کرد : در واقع شهیدان  رجایی و باهنر خود را مدیون مردم‌ می‌دانست و معتقد بود خدمت به مردم و خلق خدا، منتی از طرف خداوند است و نباید آن را به رخ کشید.

وی گفت : اين هفته تجليل از شهدايي است كه در اوج اقتدار سياسي و اقبال اجتماعي ،صفات بارز انساني خود شامل تواضع ،عشق به مردم و كار و خدمت براي آنان، پرهيز از فرادستي و نخوت، كسوت خدمتگزاري را از دست ندادند و لحظه لحظه عمر نه چندان طولاني ولي عريض خود را در راه اسلام و انقلاب به زيباترين وجه به كار گرفته و مورد استفاده قرار دادند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه این شهدا خواسته هايي چون مبارزه دولت مردان با مثلث شوم فقر و فساد و تبعيض را سرلوحه کار خود قرار دادند بیان داشت :  اين هفته مجالي است تا ابعاد زندگي اين شهداي عزيز براي مردم بيشتر شناخته شود و از خدمات آنان تجليل به عمل آيد. بي شك ترسيم نمايي دقيق از زندگي و دولت شهيدان رجايي و باهنر، مي تواند الگوي خدمتگزاران مردم باشد تا در زندگي فردي و سياسي خود به آنان، تأسي نمايند.

دیدگاه شما