تازه های سایت

کد مطلب: 11297
1. تير 1392 - 11:19
وزیر خارجه کانادا که هفته گذشته، انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و مشارکت مردم در این انتخابات را «بی‌معنی» خوانده بود در یک نامه سرگشاده از مردم ایران عذرخواهی کرد.
خبرگزاری فارس: نامه عذرخواهی وزیر خارجه کانادا از مردم ایران

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از فارس ، «جان برد» در نامه‌ای سرگشاده به مردم ایران از موضع هفته پیش خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران عذرخواهی کرد.

برد پس از پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، مشارکت و نتیجه این انتخابات را به دلیل آنچه که او «آزاد نبودن فضای سیاسی ایران» خوانده بود، «بی معنی» دانست.

وی در نامه خود اینگونه نوشت: کانادا به صداهای آنهایی که داخل ایران به امید و آینده روشن‌تر در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران رأی دادند گوش می‌دهد. تنها مردم ایران می‌توانند مفهوم انتخابات را تعیین کنند. من به آنها تبریک می‌گویم.

وزیر خارجه کانادا در نامه خود حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رأی را تحسین کرد و به آنها تبریک گفت و متعهد شد که صدای همه مردم ایران، چه آنها که رأی داده‌ و چه آنها که رأی نداده‌اند را بشنود.

برد در بخشی از نامه خود از رئیس‌جمهور منتخب ایران و همچنین رهبر ایران خواست تا حقوق مردم ایران را رعایت کنند و همچنین از مقامات ایرانی نیز درخواست کرد در مذاکرات هسته‌ای با جامعه بین‌المللی همکاری کنند.

دیدگاه شما