تازه های سایت

کد مطلب: 10504
7. خرداد 1392 - 12:06
وزیر کشور اعلام کرد 50 میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۹۲ هستند.
خبرگزاری فارس: 50 میلیون و 500هزار نفر واجد شرایط رای در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری گرو  به نقل از  خبرگزاری فارس، مصطفی محمد نجار صبح امروز در حاشیه همایش معاونین سیاسی و امنیتی استانداری‌های سراسری کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۰ میلیون ۴۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۹۲ گفت: در انتخابات پیش رو یک میلیون ۶۳۱ هزار و ۲۰۶ نفر رای اولی هستند که از این تعداد ۸۳۱ هزار ۶۴۴ نفر مرد و ۷۹۹ هزار ۵۶۲ نفر زن هستند.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که “آیا با توجه به گذشت زمان تبلیغات انتخابات مشکل ناامنی و خلائی وجود داشته است؟” اظهار کرد: تا الان شکایت قابل توجهی نداشتیم، فقط دو – سه مورد بوده که مستقیما به قوه قضاییه ارجاع شده و در آنجا در حال رسیدگی است.

 

وزیر کشور، نامزدها و طرفداران آنها را به اخلاق‌مداری دعوت کرد و گفت: فضای انتخابات نیاز به شور و نشاط دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۸۵ مرکز نیز برای ایرانیان خارج از کشور در روز انتخابات در نظر گرفته شده است، افزود: به موازات امکانات داخلی کشور برای ایرانیان خارج از کشور امکانات لازم در نظر گرفته شده است.

 

وزیر کشور با بیان اینکه برای بحث امنیت انتخابات تعاملات خوبی با نیروی انتظامی داشتیم، درباره پیش‌بینی از مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: ما مجری و برگزارکننده انتخابات هستیم ولی به هر حال جلسات مختلفی را برگزار می‌کنیم ضمن اینکه ملت ایران هوشمند و به سرنوشت خود حساس هستند و مطمئنیم که مردم در این انتخابات با شکوه از گذشته شرکت می‌کنند و به تکلیف و وظیفه‌شان عمل خواهند کرد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، برنامه‌ریزی‌های لازم را طبق قانون انجام می‌دهیم.

 

وی در جواب این سوال که  ”آیا ممکن است بستن مرزها را در بحث انتخابات مورد توجه قرار دهیم؟”گفت: ما هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم.

دیدگاه شما