تازه های سایت

کد مطلب: 9877
18. ارديبهشت 1392 - 10:04
تشکیل سامانه ائتلاف های انتخاباتی میان برخی از گروه های فرودست جریان اصول گرایی با کار کرد معرفی کاندیدای هدف اصول گرایان چندی پیش توسط برخی از چهره ها این جریان راه اندازی شد اما متاسافانه کارکرد این طرح با گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان علنی حضور کاندیداها در انتخابات رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

s_200_150_16777215_00_images_siasi_osolgara-02.jpg

پایگاه خبری گرو ، در این میان با تحلیل رفتار و گفتار کاندیداهای عضو ائتلاف های اصول گرایی در رابطه با چگونگی تعهد این افراد به نحوه مدیریت سامانه ائتلاف خود این گونه اثبات می شود که دیگر موسسین ائتلاف ها اعتقادی به کارکرد آن ندارند و در نهایت به دنبال راه فراری از تصمیم به ظاهر جمعی خود هستند.

برای نمونه یکی از کاندیداهای شاخص این ائتلاف ها چند روز پیش اعلام کرده بود که اعتقادی به تصمیمات ائتلاف ها ندارد و خود را متعهد به نظام جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب می داند نه تصمیمات ائتلاف چند پاره خود.

 

اما در این گذر باید توجه داشت که فرار به جلو و سناریو سازی کاندیداها در طرح ریزی چگونگی ثبت نام اعضای این دو ائتلاف تا جایی پیش می رود که سوالات متعدد برای اصحاب رسانه و نخبگان سیاسی تحلیل گر انتخابات پیش می آید که پراگماتیسم درون نگر این جریان ها چرا قبل از آوردگاه ثبت نام در ۱۷ اردیبهشت فضای دگر دیسی درون سیستم جریان های سنتی اصول گرا را تحلیل محتوا نمی کنند و برای پاسخ گویی به عملکرد غیر حرفه ای و سوال برانگیز این جریان وارد میدان نمی شود.

 

بحث اساسی اینجاست که این جریان های ائتلافی اگر به هم معتقدند باید قبل از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تکلیف سامانه خود را مشخص کنند تا در وهله اول هندسه چند ضلعی انتخابات آرایش سیاسی خود را بهتر به مردم عرضه کند و در وهله دوم فعالیت به ظاهر کوشا کاندیداها در تبلیغ انتخاباتی خود موجب خسران به مردم در صرف هزینه مالی و وقت گرانبها نشود.

 

تداوم عمل گرایی نهادینه شده در ائتلاف های اصول گرایی که به طور شاخص میان دو جبهه قدیمی و ریشه دار این جریان شکل گرفته در سریع ترین زمان باید در راستای اهداف نظام مدلیزه شود تا در نهایت مردم بتوانند با تصمیم درست اقدام به انتخاب کاندیدای اصلح کنند.

 

عباس بخشی

دیدگاه شما