تازه های سایت

کد مطلب: 54403
13. مهر 1402 - 10:38
باوجود ظرفیت‌های زیاد نهاوند در بخش‌های مختلف کشاورزی و گردشگری از این پتانسیل‌ها به‌خوبی استفاده‌نشده است و برگزاری جشنواره‌هایی بی‌نتیجه باعث مغفول ماندن بیشتر توانمندی‌های شهرستان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جشنواره‌ای تحت عنوان سیب باهدف معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و رونق گردشگری در شهرستان برگزار شد که بسیار ضعیف و حاوی چند نکته قابل‌تأمل برای مسئولان و برگزارکنندگان است.
جشنواره سیب در بام نهاوند برگزار شد ولی این جشنواره نتوانست مانند جشنواره‌های معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در دیگر شهرها انتظارات را برآورده کند.
در این جشنواره محصولات کشاورزی با ابتدایی‌ترین بسته‌بندی و با همان روشی که در باغ داخل جعبه‌های پلاستیکی قرار داده می‌شدند عرضه‌شده بودند و خبری از برندسازی این محصول ارزشمند نبود.
سؤالی که باید پرسیده شود این است که اگر هدف صرفاً برگزاری یک جشنواره و نواختن موسیقی محلی و در کنار هم بودن برای لحظاتی است که خدا قوت این کار انجام شد ولی معمولاً هدف از برگزاری جشنواره‌ها جذب سرمایه‌گذار و معرفی ظرفیت‌ها است.
در این جشنواره آب‌لیمو، رب، آب‌غوره به‌صورت خیلی ساده و ابتدایی در بطری‌های نوشابه در معرض دید قرارگرفته بود. آیا با این روش می‌خواهید برند سازی کنید در بطری‌های نوشابه بدون نام و نشان و برند؟
آیا می‌شود سیب نهاوند را که بهترین و باکیفیت‌ترین سیب استان است را با همین چند جعبه پلاستیکی و بدون هیچ برند و نام و نشان و بدون هیچ نوآوری و سلیقه‌ای برند سازی کرد.
برای جذب سرمایه‌گذار در بخش تولید عسل مرغوب نهاوند که با عنوان عسل گرین شناخته می‌شود چکار کرده‌اید؟
 آیا انتظار دارید باعرضه چند محصول کشاورزی در گونی سرمایه‌گذار هم جذب شود؟
از میراث فرهنگی هم باید پرسید برای معرفی نهاوند در بخش ظرفیت‌هایی که دارد در سطح کشوری چه کرده است؟ و آیا صرفاً با برگزاری جشنواره ضعیف سیب رسالت خود را انجام داده است؟
نهاوند دارای ندار است یعنی قطب تولیدات کشاورزی استان است ولی حتی یک محصول را نتوانسته برندسازی و در سطح ملی معرفی کند.
در سطح استان و در شهرهای هم‌جوار مانند تویسرکان و ملایر جشنواره‌های باشکوهی برای معرفی این شهرستان‌ها انجام‌شده است که در سطح کشوری بازتاب داشته‌اند ولی در نهاوند بااین‌همه ظرفیت با بطری‌های رب و آب‌لیمو می‌خواهند سرمایه‌گذار جذب کنند.
تویسرکان و ملایر دارند گردو و انگور را به جهان معرفی می‌کنند و به‌عنوان شهرهای جهانی انگور و گردو معرفی شوند و در نهاوند هم با چند جعبه سیب می‌خواهیم با آن‌ها رقابت کنیم.
حداقل از شهرهای هم‌جوار برگزاری جشنواره‌ها را ببینید و کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید و ببینید در برخی روستاهای استان و شهرهای هم‌جوار چه جشنواره‌های باشکوهی با حضور سرمایه‌گذاران، انبوه مردم و مسئولان ملی برگزار می‌شود.
امیدواریم عزمی برای معرفی ظرفیت‌های فراوان شهر زیبای نهاوند با انواع محصولات کشاورزی وجود داشته باشد و مسئولان هم لطف کنند دیگر جشنی مانند جشن سیب که از سر رفع تکلیف باشد برگزار نکنند امیدواریم.
هدف از برگزاری این جشنواره‌ها باید معرفی محصولات و جذب سرمایه‌گذار باشد و خروجی داشته باشد تا صنایع تبدیلی و فرآوری انواع محصولات کشاورزی در این شهر ایجاد شود و هم به اشتغال کمک شود و هم به تولید و کشاورزان وگرنه شرایط به همین منوال پیش خواهد رفت و بازهم در فصل برداشت سیب و دیگر محصولات باید شاهد گلایه کشاورزان و باغداران از فروش نرفتن محصولات و نبود صنایع تبدیلی و کارخانه‌های فرآوری در شهرستان باشیم.

دیدگاه شما