تازه های سایت

کد مطلب: 24651
16. آبان 1394 - 9:36
براثر فوران آب از یک قنات قدیمی در محله گلشن نهاوند چند منزل مسکونی دچار آب‌گرفتگی شد و مشکلاتی برای ساکنین این واحدهای مسکونی ایجاد کرد.

به گزارش سایت گرو، چند روزی است که در محله گلشن نهاوند قناتی قدیمی فوران کرده است و باعث آب‌گرفتگی چندین واحد مسکونی در این محله قدیمی نهاوند شده است.

در این پدیده نادر آب بسیار زیادی به داخل خانه جند واحد مسکونی نفوذ کرده و به کمک مدیریت ستاد بحران نهاوند با یک پمپ این آب به خارج از واحدهای مسکونی هدایت می‌شود.

دیروز نیز یک واحد از ستاد مدیریت بحران استان هدان برای بررسی این موضوع به محل اعزام شد تا با بررسی کارشناسان منشأ و سرچشمه آب را پیدا کنند و نسبت به رفع این موضوع اقدام نمایند.

کریم حمیدوند فرماندار نهاوند نیز روز گذشته به همراه مسئولان دستگاه‌های خدمات رسان به محله گلشن رفت و از نزدیک روند کمک‌رسانی به این خانوارها را بررسی کرد و به مسئولان مربوطه دستور داد تا هرچه سریع‌تر مشکلات این واحدهای مسکونی را مرتفع کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: باید ابتدا منشأ این آب پیدا شود که ببینیم آیا منشأ اصلی آن چشمه قنات و یا علت دیگری است و سپس یک راح حل اساسی برای این موضوع بیندیشیم.

فرماندار نهاوند افزود: پس از اطلاع از این موضوع به کمک سایر دستگاه‌های مربوطه نسبت به خارج کردن آب از منازل اقدام شد و هم‌اکنون نیز مشاهده می‌کنید که آبی که باعث آب‌گرفتگی خانه‌های آن‌ها شده است هم‌زمان با چند دستگاه پمپ شناور جمع‌آوری و خارج می‌شود.

حمیدوند گفت: تمامی دستگاه‌های مربوطه و خدمات رسان باید با تمام امکانات و تجهیزات سرچشمه اصلی قنات را پیدا و با مهار آب آن، آسایش و امنیت مردم منطقه گلشن را که دچار آب‌گرفتگی شده است را فراهم کنند.

شهبازی رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند نیز گفت: این اتفاق که خیلی عجیب و نادر است با کمک مجموعه شهرستان به‌زودی حل خواهد شد و در تلاش هستیم تا اعضای این خانوارها را به‌صورت اضطراری در نقاطی دیگر اسکان دهیم تا سرچشمه آب پیدا شود.

وی اظهار کرد: فشار زیاد این آب باعث نفوذ آب به زیرزمین و آشپزخانه این واحدهای مسکونی شده است، بنابراین برای تخلیه آن هرچند دقیقه نیاز به روشن کردن پمپ شناور و خارج‌سازی آب است.

هدایتی ساکن یکی از این منازل مسکونی نیز گفت: امیدوارم که مسئولان همه تلاش خود را برای حل این مشکل به کار ببرند چون خودتان وضعیت زندگی ما را می‌بینید.

وی می‌گوید: بارندگی‌های اخیر نیز شرایط اسکان و آب‌گرفتگی را تشدید کرده است و از همه مسئولان درخواست کمک داریم و از فرماندار نیز تشکر می‌کنیم که دستور حل سریع این مشکل را صادر کرده است.

هرچند که فوران این قنات در محله گلشن نهاوند باعث بروز مشکلاتی برای این مردم شده است ولی پیدا کردن سرچشمه این آب و ساماندهی آن می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات فضای سبز و حتی آشامیدن مردم این منطقه را حل کند.

 

468721

468723

468724

468722

468725

468726

468728

انتهای پیام/

دیدگاه شما