تازه های سایت

کد مطلب: 22932
5. اسفند 1393 - 1:54
6 نفر از افراد گروه انقلابی ابوذر نهاوند در تاریخ 30 بهمن 1352 به دستور مستقیم شاه به شهادت رسیدند.
دستور مستقیم شاه برای اعدام گروه انقلابی ابوذر نهاوند + سند

به گزارش سایت گرو، گروه انقلابی ابوذر در آبان ماه سال 1351 در شهر حماسه و غیرت نهاوند که تاریخش مملو از ایستادگی و مقاومت‌های جانانه است با مشی اسلامی و با انتخاب نام صحابه بزرگوار پیامبر اسلام؛ یعنی ابوذر؛ قدم در راه جهاد مسلحانه علیه رژیم پهلوی گذاشتند.

ولی دیری نپایید که اعضای این گروه که به توفیقاتی هم در این زمینه رسیده بود توسط رژیم منحوس پهلوی که از نقشه های آنها آگاهی یافته بود در مبارزه‌ای مسلحانه در شهر قم دستگیر شدند.

در آبان ماه 1352، پس از بازجويی های مكرر و تكميل پرونده‌ها، نخستين دادگاه فرمایشی اعضای گروه تشكيل ‌شد و سرانجام در روز سي‌ام بهمن 1352 حكم اعدام شش نفر از آن‌ها به نام‌های (عبادالله خدا رحمی، بهمن منشط، حجت‌الله عبدلي، ماشاالله سيف، روح‌الله سيف و ولی الله سيف) به اجرا در‌آمد و آن‌ها رأس ساعت پنج‌ و نيم صبح روز مذكور به میدان چیتگر تهران منتقل شدند و توسط دژخیمان پهلوی به شهادت رسیدند.

بر روی حكم آنها که به رویت شاه خائن رسیده بود و توسط وزیر جنگ ابلاغ شده بود، نوشته است : " از شرف عرض شاهانه گذشت، فرجام خواهی محكومين را تصويب نفرمودند و مقرر فرمودند حكم اجرا شود".

 

دستور شاه (قسمت قرمز رنگ) مبنی بر انجام اعدام گروه انقلابی ابوذر نهاوند

 

دستور مستقیم شاه برای اعدام گروه انقلابی ابوذر نهاوند + سند

دیدگاه شما