تازه های سایت

کد مطلب: 21526
27. شهريور 1393 - 9:52
فرمانده سپاه نهاوند گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از 120 عنوان برنامه در شهرستان نهاوند برگزار می شود.

DSC04136

کامران کریمی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: به برکت خون مطهر شهدا، مجاهدت‌های ایثارگران و لبیک‌گویی به رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس، نه‌تنها اهداف مستکبران در جنگ تحمیلی محقق نشد بلکه حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در تصرف دشمن متجاوز باقی نماند.

وی گفت: انتقال همه دستاوردها و ارزش های 8 سال مقاومت،ایثار و حماسه به نسل جدید جامعه از جمله اهداف مهم گرامیداشت هفته دفاع مقدس بوده و این مهم در جهت عمل به فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای است.

فرمانده سپاه نهاوند برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس با محوریت آسیبهای دجالواره و جنگ دیروز و امروز در سطح کلیه حوزها را از برنامه شاخص سپاه ناحیه نهاوند برشمرد و عنوان کرد: با توجه به شرایط امروز کشور و جنگ نرم دشمن ویژه برنامه های گرامیداشت امسال کاملا متفاوت و تخصصی تر از سالهای گذشته در راستای آگاهی بخشیدن به خانواده هایی که در معرض شبکه های ماهواره ای قرار گرفته برگزار خواهد شد.

وی گفت: شهدا، ایثارگران و رزمندگان با از جان گذشتگی های خود توانستند عزت، شرف و افتخار را به عنوان گوهری تابناک بر تارک تاریخ ثبت نمایند؛ لذا همه ما مدیون خون آنان بوده و امید است که بتوانیم راه آنان را تداوم بخشیم.

کریمی بیان داشت: برگزاری همایش‌های بصیرتی، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و اجرای برنامه‌های ورزشی برخی از مهم‌ترین برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نهاوند است.

>>> برگزاری نمایشگاه تصاویر منتشر نشده از دفاع مقدس در نهاوند

فرمانده سپاه نهاوند در ادامه گفت: نخستین تصاویر منتشر نشده در مورد دفاع مقدس در نهاوند همزمان با آغاز این هفته در این شهرستان با عنوان نمایشگاه نهاوند و دفاع مقدس در یک مجموعه 400 تصویری به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی گفت: سپاه و با همکاری یک موسسه فرهنگی،تبلیغی 400 قطعه عکس بسیار زیبا از لحظه‌های رشادت مردم نهاوند در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس که برای نخستین بار است که منتشر می‌شوند با عنوان نمایشگاه عکس نهاوند و دفاع مقدس در کنار مصلی نماز جمعه در معرض دید عموم مردم  قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در روز اول هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان و خبرنگاران از این نمایشگاه رونمایی می‌شود و سپس بازدید آن به صورت رایگان همه روزه تا پایان هفته دفاع مقدس برای عموم مردم نهاوند آزاد می‌شود.

وی اظهار کرد: در این عکس های منحصر به فرد مقایسه ای بین قبل و بعد از انقلاب به شکل تصویری شده است به طوری که این نمایشگاه در بیش از 13 غرفه مجزا با دسته بندی عکس ها شامل دفاع مقدس و کمک روستائیان به جبهه، نهاوند و بمباران بعثی‌ها، دانشجویان،اساتید،دانش آموزان، فرهنگیان و دفاع مقدس، مسئولان و سازندگی، روحانیان و شهادت، سرداران بزرگ نهاوند و خلق حماسه‌ها، انتخابات و جنگ تحمیلی، ادارات و نیروهای انتظامی و نظامی، بانوان و فرزندان شهدا، بسیج و پشتیبانی، جهاد سازندگی و آبادانی، ورزش، هنر و دفاع مقدس  طراحی شده است.

کریمی گفت: یک بخش از این نمایشگاه مربوط به جنگ فرهنگی و نرم دشمنان مانند سایت های اینترنتی و ماهواره ها است و بخش دیگر آن غرفه تروریسم شناسی در جهان اسلام است.

وی بیان کرد: از دیگر کارهای جانبی در این نمایشگاه پخش فیلم و کلیپ در مورد دفاع مقدس در نهاوند است همچنین محصولات فرهنگی در مورد دفاع مقدس نیز با قیمت پایین و تخفیف به مردم ارائه می‌شود.

دیدگاه شما