تازه های سایت

کد مطلب: 21292
15. شهريور 1393 - 10:34
استاندار همدان گفت: به منظور رونق گردشگری در مرکز تفریحی و اقامتی سراب گاماسیاب نهاوند مبلغ 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

DSC05235

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد ناصر نیکبخت که به همراه مدیران کل استان همدان به منظور افتتاح ساماندهی مرکز گردشگری و تفریحی سراب گاماسیاب به نهاوند سفر کرده بود در جمع آنها گفت: شهرستان نهاوند با وجود داشتن سراب های خروشان و پرآب از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است و باید از این منبع اقتصادی مهم به خوبی استفاده شود.

وی افزود: مرداد ماه سال جاری در بازدید سر زده ای که از دو سراب گاماسیاب و گیان نهاوند داشتم با خیل عظیم مهمانان و گردشگران و مسافران مواجه شدم که از هر گونه خدمات رفاهی و زیر ساخت های لازم برای اقامت و رضایت مردم محروم بودند لذا روز بعد مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی را برای تحول و انقلاب در احداث زیر ساخت ها و امکانات لازم در این دو سراب به میدان جهادی کار فرا خواندم.

استاندار همدان گفت: باید زیر ساخت ها و شرایط و امکانات لازم برای استقرار و سکونت چند روزه گردشگران و توریست ها در مراکز مختلف جاذبه های گردشگری استان همدان مهیا و فراهم شود به همین دلیل در سراب گاماسیاب کار های زیر بنایی مهمی انجام شده که می توان به اسفالت جاده دسترسی، تجهیز سیستم روشنایی، نصب سیستم انتن دهی موبایل،احداث چندین سکوی نشیمن و سرویس های بهداشتی اشاره کرد.

وی با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است گفت: واقعا مدیران استانی و شهرستانی با یک مدیریت جهادی موفق شدند این طرح ها را در زمان کوتاهی در سراب گاماسیب نهاوند به بهره برداری برسانند و در مجموع عملیات ساماندهی سراب گاماسیاب نهاوند رضایت بخش بوده است ولی باز هم جای کار دارد.

نیکبخت در پایان گفت: برای بهره برداری از این طرح ها مبلغ 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

امامعلی عبدالملکی فرماندار شهرستان نهاوند نیز در مراسم افتتاح از طرح ساماندهی سراب گاماسیاب نهاوند اظهار داشت: برای تأمین روشنایی سراب گاماسیاب تعداد 100 تیر برق و 10 عدد روشنایی و سه هزار خط انتقال کابل خود نگه دار برق با اعتبار 280 میلیون تومان انجام شده است.

وی افزود: برای زیر سازی و آسفالت جاده ورودی سراب گاماسیاب و احداث محوطه  پارکینگ  در مساحت سه هزارو 500 متر مربه هزار تن آسفالت با اعتبار 200 میلیون تومان انجام شده است.

فرماندار نهاوند از احداث 40 سکوی نشیمن، یک سکوی اقامه نماز، 20 چشمه سرویس بهداشتی، 20 عدد آلاچیق، پنج جایگاه آبخوری و تعمیر و مرمت یک سرویس 15 چشمه ای در سراب گاماسیاب نهاوند با اعتبار 300 میلیون تومان خبر داد و گفت: برای محوطه سازی سراب گاماسیاب نهاوند از  604 تن ماسه نخودی و بادامی با همکاری معادن شن و ماسه نهاوند استفاده شده است که هشت میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

وی گفت: برای راه اندازی دکل آنتن دهی تلفن همراه در این سراب توسط شرکت مخابرات 250 میلیون تومان هزینه شده است.

>>> ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور آورزمان

استاندار همدان عبور و مرور خودروهای سنگین را از محور آورزمان ممنوع کرد.

نیکبخت در حاشیه بازدید از سراب گاماسیاب نهاوند درپاسخ به درخواست مردم شهرستان نهاوند مبنی بر ممنوعیت عبور و مرور خودروهای سنگین در محور آورزمان با توجه به تصادفات مکرر در این محور گفت: از روز 14 شهریور سال عبور و مرور خودروهای سنگین از جاده آورزمان ممنوع است.

>>> فرماندار نهاوند به حق به عنوان فرماندار نمونه استان انتخاب شد

استاندار همدان با اشاره به انتخاب امامعلی عبدالملکی فرماندار شهرستان نهاوند به عنوان فرماندار نمونه استانی گفت: وی به حق و با شایستگی به عنوان فرماندار نمونه استان انتخاب شده است.

وی گفت: اقای عبدالملکی در تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات مردم تلاش های زیادی انجام داده و امیدوارم به این روش ادامه دهد تا هرچه بیشتر مشکلات مردم را حل و فصل کند.

دیدگاه شما