تازه های سایت

کد مطلب: 21111
6. شهريور 1393 - 0:15
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: پیش بینی می شود امسال 12 هزار تن گوجه از مزارع شهرستان نهاوند برداشت شود.

احد ظفری در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: در سال زراعی جاری بیش از 12 هزار تن محصول گوجه فرنگی از 400 هکتار از مزارع نهاوند توسط زارعین گوجه کار تولید می شود.

وی افزود: محصولات جالیزی از مهمترین کشت های شهرستان نهاوند حسوب می شوند که ارز آوری خوبی دارند و این شهرستان در تولید این محصولات رتبه نخست در استان را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: بخش عمده گوجه فرنگی تولید شده درمزارع شهرستان جهت فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی توسط کشاورزان به کارخانه ها تحویل می گردد، بخشی نیز به میادین بازار میوه و تره بار شهرستان حمل مي شود.

وی گفت: گوجه تولید شده نهاوند با توجه به کیفیت خوبی که دارد علاوه بر تأمین نیاز شهرستان و استان به کشورهای همسایه همچون عراق صادر می‌شود.

ظفری بیان داشت: مبارزه با آفات و بیماری ها، تغذیه مناسب، استفاده از کودهای آلی، استفاده از آبیاری تحت فشار، مدیریت مزرعه و حضور کارشناسان کلینیک های گیاهپزشکی شهرستان در مزارع باعث شده است متوسط برداشت گوجه فرنگی در شهرستان نهاوند به بیش از 30 تن در هکتار برسد.

وی گفت: امیدواریم کشاورزان با بکارگیری روش های به زراعی و استفاده از توصیه های کارشناسان و توسعه آبیاری قطره ای ضمن کاهش مصرف آب و هزینه های تولید، تولید محصول را افزایش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما