تازه های سایت

کد مطلب: 20696
19. مرداد 1393 - 9:55
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان همدان در نهاوند برگزار میشود.

DSC00898

به گزارش پایگاه خبری گرو، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با بيان این خبر در نشست با اصحاب رسانه گفت: جشنواره تئاتر استان همدان به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری استان به میزبانی نهاوند، 26 مردادماه امسال به مدت چهار روز با حضور حداقل 20 گروه نمایشی برجسته استان برگزار خواهد شد.

محمود مصباح گفت: در پنج سال اخیر، امسال سومین بار است که نهاوند میزبان این جشنواره فرهنگی هنری می‌شود که در هر دوره میزبانی با توجه به کمیت گروه‌های شرکت‌کننده و پویایی هنر تئاتر طی چهار روز نهاوند را در کانون توجهات رسانه‌ها و افکار عمومی قرار داده است و این خود موجب ايجاد شادی و نشاط عمومی و اجتماعی در ميان شهروندان و جذب هنرمندان، افزایش انگیزه نسل جدید هنرمندان این شهرستان، تبادل افکار بین هنرمندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری جشنواره حداقل 120 نفر از هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنری اعم از نمایش، موسیقی، طراحی صحنه، تجسمی و... و نیز شش شخصیت برجسته هنری کشوری برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نقد و بررسی آثار اجرا شده در جشنواره و ارزیابی آثار به اجرا درآمده، به نهاوند اعزام می‌شوند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: تاکنون 120 اثر نمایشی که از مهرماه 92 تا مردادماه 93 اجرای عمومی داشته‌اند تقاضای بازبینی آثارشان را برای شرکت در جشنواره داشته‌اند. در نهایت فردا هیأت داوران استان پس از بازبینی، 8 تا 10 گروه نمایشی را برای شرکت در جشنواره انتخاب كرد و پس از آن همزمان با آغاز جشنواره به صورت روزانه حداقل سه اثر در سالن اندیشه مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) نهاوند با حضور داوران و عموم مردم به صورت رایگان اجرا خواهد شد.

مصباح تصریح کرد: برای کیفیت‌بخشی به برگزاری جشنواره 10 کمیته تشکیل شده است و خوشبختانه از نظر اسکان و سایر امکانات برای اجرای نمایش‌ها محدودیتی نخواهیم داشت و سعی کمیته‌های 10گانه بر این است که این جشنواره با کیفیت‌تر از دوره‌های گذشته و با انعکاس و بازتاب مطلوب در این جشنواره در حوزه ملی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در نهاوند دو گروه نمایشی در حال تمرین و تقاضای بازبینی برای شرکت در جشنواره بوده‌اند.

مصباح در ادامه نیز برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع کتاب‌هاي هنری، برگزاری نمایشگاه روزانه شامل عکس‌هایی از آثار به اجرا درآمده، کارناوال نمایشی در سطح شهر که نوید برگزاری جشنواره را خواهند داد، همچنین جلسه پرسش و پاسخ داوران و هنرمندان و نیز بازدید از مکان‌های مختلف تفریحی توریستی و همچنین جاذبه‌های تاریخی این شهرستان با حضور هنرمندان به منظور شناساندن نهاوند و پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهر به هنرمندان استان و حتی کشور از جمله برنامه‌های جنبی بیست‌و‌ششمین جشنواره تئاتر استان به میزبانی نهاوند خواهد بود.

وي اعتبار این جشنواره را در مجموع رقمی بالغ بر 40 میلیون تومان اعلام کرد که از این میزان اعتبار 15 میلیون تومان آن از محل اعتبارات شهرستانی تأمین می‌شود.

دیدگاه شما