تازه های سایت

کد مطلب: 18884
20. ارديبهشت 1393 - 8:50
شهردار نهاوند گفت: به منظور معرفی و آشنایی مردم با آش های سنتی، جشنواره آش محلی نهاوند بر بام نهاوند برگزار شد

SAM_1222

به گزارش پایگاه خبری گرو، شاهین فرجی فر در حاشیه برگزاری این جشواره به خبرنگار ما گفت: به منظور ایجاد فضایی با نشاط در بین شهروندان نهاوندی، شهرداری با همکاری گروه مردم نهاد پاکسازی طبیعت و دیگر ارگانها نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام کرده است.

وی گفت: در این جشنواره 70 کیلو آش محلی ورکواز برای 700 نفر تهیه و پخته شد که 50 نفر در تهیه و تدارکات پخت آن مشارکت داشتند.

فرجی فر هدف از این اقدام را ثبت یک روز به نام نهاوند بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه گونه گیاهی (ورکواز) در اردیبهشت ماه تنها در نهاوند رشد می کند لذا برای جذب گردشگر و معرفی این نوع گونه به مردم جشنواره پخت آش محلی ورکواز در بام نهاوند برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره برنامه های متنوع دیگری از جمله نقاشی کودکان،اجرای موسیقی سنتی، پیاده روی، پاکسازی محوطه و جنگل بام نهاوند نیز اجرا شد.

شهردار نهاوند عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه های شهرداری نهاوند در سال جاری برگزاری جشنواره و مسابقات نشاط آور ویژه خانواده ها است، و برای این کار از خیران وتشکل های مردم نهاد کمک خواهیم گرفت.

شهردار نهاوند از برگزاری هر ساله این جشنواره در نهاوند خبر داد و گفت: از نهاوندیان مقیم دیگر شهر ها و گردشگران برای حضور در این مراسم دعوت شده تا ضمن مشارکت در این جشنواره برنامه های خود را برای معرفی جاذبه های نهاوند به دیگر نقاط کشور اعلام کنند.

عبد الملکی فرماندار نهاوند نیز در این مراسم گفت: تپه 46 هکتاری ابوذر موسوم به بام نهاوند با چشم اندازی بسیار زیبا و انواع درختان جنگلی طبیعی و دست کاشت می باشد که در طول فصول مختلف سال علاقه مندان زیادی به آنجا می روند.

وی گفت:در جلسه ای که با حضور مسئولان در محل این جنگل برگزار شد امسال برای جذب گردشگران تابستانی باید حداقل امکانات را که شامل روشنایی و دریاچه مصنوعی اطراف آن است راه اندازی شود.

فرماندار نهاوند بیان کرد: نزدیک به 40 سال است که ساماندهی این مکان زیبا معروف به بام نهاوند انجام نشده است فقط در بعضی سال ها کارهایی به صورت مقطعی انجام شده وبعد از آن کار رها شده است ولی امسال فرمانداری با همکاری دستگاه های مربوطه مصمم است تا ساماندهی آن را به شکل کاملا جدی انجام دهد.

گزارش تصویری برگزاری جشنواره آش محلی نهاوند

SAM_1232SAM_1243SAM_1239SAM_1222

دیدگاه شما