تازه های سایت

کد مطلب: 39421
21. آبان 1398 - 9:08
نماینده نهاوند در مجلس گفت: با انجام اقدامات جانبی و پیگیری‌های انجام‌شده تا یک ماه آینده سرویس‌دهی دستگاه "ام.آر. آی " در بیمارستان شهید قدوسی نهاوند آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در شورای اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با اشاره به نقش بهداشت در توسعه و سلامت اجتماعی گفت: نهاوند در مقایسه با سایر شهرستان‌ها در بحث سلامت و خدمات پزشکی یک جایگاه رفیع طی ۳ سال گذشته پیداکرده است.

وی اظهار داشت: بیمارستان شهید قدوسی این شهر با پیگیری‌های مستمر و رعایت استانداردها و تلاش جمعی زودتر از سایر شهرستان‌ها به افتتاح رسید.

نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: در جریان تکمیل بیمارستان معاون وزیر هر دو هفته یک‌بار برنامه بازدید از روند ساخت بیمارستان داشتند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در راستای جذب اعتبار و خرید تجهیزات، گفت: با انجام اقدامات جانبی تا یک ماه آینده سرویس‌دهی "ام.آر. آی " در بیمارستان نهاوند انجام خواهد شد.

بهرام نیا بابیان اینکه شهرستان نهاوند هفتادمین شهری بود که برای گرفتن "ام.آر. آی " اقدام کرد، گفت: این در حالی است که "ام.آر. آی " به شهرستان‌های بالای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت اختصاص داده می‌شود درحالی‌که نهاوند با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت برای گرفتن این سیستم تقاضا کرده بود و خوشبختانه موفق به گرفتن آن شد.

وی بیان کرد: از ۷۰ شهری که درخواست دریافت " ام.آر. آی " داشتند به دلیل عدم اختصاص ارز توسط بانک مرکزی در جریان تحریم‌ها به ۳۰ و پس‌ازآن به ۱۳ مورد و درنهایت به ۱ مورد کاهش یافت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: درنهایت با همکاری رئیس بیمارستان قدوسی و رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند توانستیم سیستم تجهیزاتی "ام.آر. آی " را در شرایطی که دست بهداشت و درمان شهرستان از اعتبار خالی بود بدون پرداخت هزینه‌ای دستگاه را با پیگیری و رایزنی‌های بسیاری در اوج ناامیدی برای شهرستان به دست بیاوریم.

بهرام نیا با اشاره به اینکه ۳۴ مرکز جامع سلامت بااعتبار ۱۶ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند راه‌اندازی شده است، گفت: کلینیک جامع سلامت شهر نهاوند نیز بااعتباری بالغ‌بر ۵.۵ میلیارد تومان ساخته شد.

وی افزود: درمانگاه شهر فیروزان با بهره‌گیری از ظرفیت بنیاد علوی در دست اجرا است و در روزهای آینده پس از دیوارکشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده نهاوند در پایان گفت: هدف ما کار ماندگار در راستای توسعه پایدار است چراکه اقدامات ظاهری گذرا است.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما