تازه های سایت

کد مطلب: 15932
15. دى 1392 - 14:14
پایگاه خبری گرو : استاندار همدان از کمک 918 میلیون تومانی به حوزه فرهنگ شهرستان نهاوند خبر داد

DSC01524

به گزارش پایگاه خبری گرو ،محمد ناصر نیکبخت با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند در فرمانداری این شهرستان ضمن اعلام این خبر گفت : نگاه ما به شهرستان نهاوند با توجه به پیشینه تاریخی و سیاسی خوبی که دارد نگاه ویژه ای است .

استاندار همدان عنوان کرد: توسعه فرهنگی منجربه خود باوری جامعه می شود و این مسئله خود در شکل گیری و هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفاء می نماید. توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش های محلی و ملی، باید بتواند از طریق برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه خود پاسخ دهد.

نیکبخت گفت : شهرستان نهاوند به عنوان دروازه ورود اسلام و اولین مکانی است که ندای اسلام در آن به گوش رسیده است و به خاطر این پیشینه فرهنگی مسئولان باید به بحث فرهنگی شهرستان توجه بیشتری داشته باشند .

وی گفت : با توجه به کمبود بودجه اعتبار فرهنگی نیز کاهش یافته است و لی باتوجه به این محدودیت ها مبلغ 120 میلیون تومان را برای ساماندهی و تجهیز مصلی نهاوند اختصاص داده ایم .

استاندار همدان در ادامه گفت : مبلغ 50 میلیون نیز برای ساخت مصلی شهر گیان و مبلغ 135 میلیون برای ساماندهی امام زاده های نهاوند اختصاص یافته است .

نیکبخت گفت : در بحث حوزه های علمیه نهاوند هم مبلغ 310 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده ایم و مبلغ 303 میلیون نیز برای مساجد شهرستان نهاوند اعتبار در نظر گرفته ایم.

وی افزود : با توجه به مبالغ گفته شده جمعا مبلغ 918 میلیون تومان به حوزه فرهنگ نهاوند اختصاص یافته است که امیدوارم باعث بهبود شاخصه های فرهنگی شهرستان نهاوند شود.

این اولین سفر کاری استاندار به شهرستانهای استان است که برای بررسی مسائل شهرستان صورت گرفته است.

در این سفر،استاندارهمدان که معاونان برنامه ریزی و منابع انسانی نیز وی را همراهی کردند در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای باغ بهشت نهاوند و اهدای گل بر مزار شهیدان،نسبت به آنان ادای احترام نموده و سپس با امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

وی همچنین جهت بررسی وضعیت فضای دخانیات و زمین دبستان مدرس که قرار است به پارک تبدیل شوند از محلهای یاد شده بازدید کرد.

دیدگاه شما