تازه های سایت

کد مطلب: 37963
9. تير 1398 - 7:43
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: ۵۷ درصد جامعه هدف نهاوند در طرح کنترل فشار خون شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگاران در نهاوند اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح ملی کنترل فشار خون بیش از 57 هزار نفر از جامعه هدف نهاوند با مراجعه به مراکز اجرای طرح اقدام به گرفتن فشارخون کرده‌اند.

وی گفت: با آغاز اجرای این طرح ملی برای رفاه مراجعه‌کنندگان 150 مرکز اداری و درمانی و فرهنگی شهرستان در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: برای اجرای این طرح 17 مرکز خدمات جامع سلامت، 78 خانه بهداشت، سه پایگاه در سطح شهر، سه تیم ثابت در شهرداری نهاوند، مسجد جوادیه، مسجد پای قلعه، یک تیم سیار ویژه کارکنان ادارات، دو تیم در بیمارستان‌های آیت‌الله علیمرادیان و شهید قدوسی و در درمانگاه‌های بخش خصوصی پارس و سلامت تامین اجتماعی و همچنین تمام مطب‌های خصوصی شهر منظور شده است.‌

وی گفت: برای اجرای مطلوب طرح از ظرفیت تمام نیروهای شبکه بهداشت، دانشجویان دانشکده پیراپزشکی و داوطلبان جمعیت هلال احمر استفاده به عمل آمده است.

دارابی با اشاره به تعداد جامعه هدف شهرستان گفت: در این طرح تمام افراد بالای 30 سال، زنان باردار در تمام گروه‌های سنی و بیماران کلیوی زیر پوشش قرار می‌گیرند که بر این اساس یکصد هزار و 400 نفر از مجموع جمعیت شهرستان باید اقدام به گرفتن فشار خون کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه مدت زمان زیادی تا پایان اجرای طرح باقی نمانده است اضافه کرد: به منظور زیر پوشش قرار دادن افراد بیشتری از جامعه هدف علاوه بر انجام کار اندازه‌گیری فشاره خون در مراکز یاد شده، در مراکز نماز جمعه، مراکز تفریحی، ورزشگاه‌ها، باغ بهشت و ادارات نیز اکیپ‌های سیار مستقر شده است.

وی در خصوص ضرورت اجرای طرح گفت: با توجه به اینکه سالانه در سطح کشور بیش از 100 هزار نفر به بیماری‌های قلبی ـ عروقی مبتلا می‌شوند که فشار خون در بوجود آمدن آن تاثیر زیادی دارد لذا شناسایی این افراد می‌تواند در درمان انها موثر واقع شود.

دارابی گفت: افرادی که فشار خون آنها مثبت تشخیص داده می‌شود در سامانه ثبت شده و به پزشک‌های زیر پوشش معرفی می‌شوند.

وی در خصوص میزان موفقیت اجرای طرح گفت: بر اساس شاخص کشوری چنانچه بین 50 تا 70 درصد جامعه هدف در اجرای طرح شرکت داشته باشند موفقیت خوبی حاصل می‌شود که با توجه به آمار اعلام شده این شهرستان انتظار می‌رود تا مدت زمان باقی مانده آمار بیش از 75 درصد به ثبت برسد.

قابل ذکر است طرح ملی کنترل فشار خون در کشور با هدف تعیین میزان فشار خون افراد بالای 30 سال از تاریخ 17 خردادماه تا 15 تیرماه اجرا می‌شود./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما