تازه های سایت

کد مطلب: 15446
25. آذر 1392 - 13:58
آیت الله حائری شیرازی در همایش گفتمان دینی ولایت فقیه و بصیرت دینی در نهاوند گفت: امروز در كشور، سخنان رهبري فصل‌الخطاب است و همگان بايد از آن تبعيت كنند.

v

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این همایش که به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با استقبال پرشور طلاب و دانشجویان نهاوندی در سالن اداره ارشاد برگزار شد آیت الله محی الدین حائری شیرازی در سخنان خود به نقش اساسی ولی فقیه در اسلام اشاره کرد و گفت: همگان در هر جایگاهی باید از ولی فقیه تبعییت کنند .

وی جامعه ايران را به نماز جماعت بزرگ و باشكوهي تشبيه كرد و بيان داشت: تنها امام جماعت اين نماز، رهبري انقلاب است و وظيفه نمازگزاران نيز اين است كه از امام‌ جماعت در اعمال سبقت نگيرند و يا عقب نيفتند، بلكه هماهنگ با ايشان جلو بروند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی یادآور شد:ولایت‌پذیری و اطاعت محض از ولی زمان مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حضرت زینب(س) است و ایشان شخصیت بزرگواری در تاریخ اسلام است که می‌تواند برای تمام افراد جامعه اعم از زن و مرد الگوی رسیدن به سعادت و رستگاری باشد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر وحدت و بصیرت امت اسلامی برای مقابله با فتنه های دشمنان اسلام، اظهار داشت: پایه هایی که بر روی بصیرت بنا نهاده شود همواره و در هر شرایطی ماندگار است.

وی گفت: بصیرت تنها در سایه ولایت مداری حاصل خواهد شد و ملت ایران تمام داشته های خود را از وحدت و ولایت دارد، بنابراین آمریکا باید نگران وجود چنین ملت بصیر و ولایت مداری باشد.

e

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصائب و سختی‌های وارده بر امام حسین(ع) بیان داشت: این وقایع تنها برای حفظ کرامت انسانی و اسلامی بود که به جرأت می‌توانیم بگوییم واقعه عاشورا دعوت به سوی انسانیت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ مسلمان حقیقی کسی است که هر زمان، آبروی اسلام را در خطر دید، خودش را سپر اسلام قرار دهد تا دین محفوظ بماند مثل همان کاری  که یاران امام حسین (ع) در روزعاشورا انجام دادن و خود را سپر کردند تا ان حضرت نمازش را بخواند.

آیت‌الله حائری شیرازی، بر ضرورت ایثار در راه حفظ اسلام تاکید کرد و گفت: هرگز نباید انسان برای محفوظ ماندن خود، اسلام را فدای امیال و خواسته‌هایش کند.

 

 

دیدگاه شما