تازه های سایت

کد مطلب: 12585
31. مرداد 1392 - 10:49
پایگاه خبری گرو :چند ماهی است که گداهای خارجی در سطح شهر نهاوند به شدت در حال افزایش هستند وباید ببینیم مسئولان نهاوندی فکری به حال آنها میکنند یا نه ؟؟؟

چند روز پیش با خودم گفتم گشتی در سطح شهر نهاوند بزنم شاید سوژه ای برای عکاسی و خبر پیدا کنم. اما هر جا که میرفتم این گداهای پاکستانی را میدیدم.

90D82664-8667-8926-5FBC-184C7CCB9F92

پرسشهایی که برایم پیش آمد این بود که چرا این همه گدای پاکستانی داخل شهر هست و به صورت دوره ای همیشه دیده میشوند؟ اینها چطور وارد نهاوند میشند ؟ چرا کسی جمعشون نمیکند؟ شاید مریض باشند؟ شاید جاسوس باشند؟ و هزار شاید دیگر.

وقتی که از یکیشون پرسیدم که پاسپورت داری؟ گفت دارم. گفتم چطور به این راحتی وارد این کشور میشید؟ گفت مشکلی نداره میاییم.

اینها یا قاچاقی وارد میشن یا مجوز و پاسپورت دارن. اگه قاچاقی میان چرا کسی کاری بهشون نداره درصورتی که از صبح تا شب در انظار عمومی هستند.اگه مجوز دارن که چرا به اینها مجوز ورود به کشور و گدایی میدن.

اینها کارمندند نه گدای آزاد. کارمندانی که شغلشون گداییه. و آخر روز بر میگردن و مبلغ کار کردشون رو تحویل مالکشون میدن! مالکشون کیه؟ چه کسی از اینا برای پول درآوردن استفاده میکنه؟ شاید هم من خواب نما شدم. اما چطور یه دفعه ظاهر میشن و بعد غیب میشن؟

گداهای سطح شهر نهاوند که بیشتر آنها خارجی هستند به طور چشمگیری در حال افزایش هستند .متکدیانی که بیشتر آنها پاکستانی هستند که به تازگی چندین نفر هم از هند وارد شده اند!

افزایش این متکدیان خارجی از یک سو باعث بد شدن ظاهر شهر شده واز سوی دیگر باعث شده که مردم به نیازمندان شهر نهاوند کم تر کمک کنند. امیدواریم مسئولان مربوطه هرچه زودتر فکری به حال این موضوع کنند وگرنه تعداد آنها هرروز بیشتر میشود.

نکته دیگری که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد این است که این متکدیان پاکستانی وهندی با رنگ و لعاب جدید ودر قالب فروشندگان صنایع دستی به کار خود می پردازند این در حالی است که شهرستان نهاوند خود از تولید کنندگان وصادر کنندگان صنایع دستی است !

گزارش : مهدی سهرابی

دیدگاه شما