تازه های سایت

کد مطلب: 38441
1. شهريور 1398 - 15:37
نباید از دستگیری مفسدین و جایگاه آنان ترسید و یا به این فکر کرد که این دستگیری ها موجب بی آبرویی نظام می شود.

به  گزارش پایگاه خبری گرو، از خانه یکی از مسلمانان مدینه سرقتی شد، در این مورد دو نفر متهم شدند؛ یکی مسلمان و دیگری یهودی، هر دو را دستگیر کرده، به محضر پیامبر آوردند. میان مسلمانان دلهره‏ ای پیدا شد که اگر ثابت شود که مسلمان سرقت کرده برای ما در مدینه و نزد یهودیان آبرویی باقی نمی‏ ماند، خدمت پیامبر رسیدند و گفتند: آبروی مسلمانان در خطر است؛ سعی شود که مسلمان تبرئه شود! امّا پیامبر قضاوت به ناحق را برای اسلام و مکتب آبروریزی دانستند. باز مسلمانان استدلال آوردند که: یهودیان تا کنون به ما ظلم‏ها کرده‏ اند و بر فرض که در این مورد به یک یهودی ظلم شود، در برابر آن همه ظلم چیزی نیست! اما پیامبر فرمودند: حساب قضاوت و عدالت از حساب ناراحتی‏ های قبلی جداست.

سرانجام آن دو متّهم مورد بررسی پیامبر قرار گرفتند و بر خلاف میل مسلمانان یهودی تبرئه شد و این نمونه اجرای عدالت، گرچه در نظر سطحی برای مسلمانان آن زمان بی آبرویی به همراه داشت، ولی در واقع مکتب اسلام را برای همیشه آبرومند و بزرگ ساخت.

از همین رو نباید از دستگیری مفسدین و جایگاه آنان ترسید و یا به این فکر کرد که این دستگیری ها موجب بی آبرویی نظام می شود. آن چیزی که به انقلاب و حکومت اسلامی آبرو می دهد، اجرای عدالت است، نه ملاحظات سیاسی. بر همین اساس وظیفه دستگاه های امنیتی، نظارتی و قضایی، حفظ آبروی دین و حکومت اسلامیست، نه آبروی مسئولین.

انقلابیون نیز نباید از تصفیه دمل های چرکین و مفسدین هراسی داشته باشند، انقلاب اسلامی بعون الله با این غربالها عزیزتر خواهد شد و با قدرت بیشتر به سمت آرمانها حرکت خواهد کرد. آنهایی باید بترسند که منافعشان به خطر افتاده و به همین دلیل در حال تزریق ترس و ناامیدی هستند.

علی جعفری - کانال رجا

دیدگاه شما

3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.