تازه های سایت

کد مطلب: 18368
25. فروردين 1393 - 8:43
پایگاه خبری گرو: اولین یادواره 126 شهید پاسدار نهاوند روز دوم اردیبهشت ماه برگزار میشود

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، مرتضی خراسانی دبیر ستاد یادواره شهدای پاسدار نهاوند در جلسه هماهنگی برگزاری این مراسم درمحل فرمانداری این شهر گفت: شهرستان نهاوند دارای 126 شهید پاسدار است که روز سه شنبه دوم اردیبشت ماه یادواره این شهدای بزرگوار در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار میشود.

خراسانی گفت: ناحیه مقاومت بسیج نهاوند برای شهدای همه اقشار یادواره برگزار کرده است ولی ایده برگزاری یادواره شهدای پاسدار از سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و به امید خدا امسال برای اولین بار این یادواره در نهاوند برگزار میشود.

فرمانده سابق سپاه نهاوند گفت: هدف از برگزاری این یادواره ترویج وانتقال فرهنگ شهادت و معرفی شهیدان پاسدار شهرستان نهاوند است که با برگزاری این مراسم ها و زنده نگه داشتن یاد این شهدا موجب انتقال پیام شهدا به نسل جوان خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به اینکه روز دوم اردیبهشت ماه سالروز پیام تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران استٰ مراسم یادواره شهدای پاسدار نهاوند نیز در این روز و از ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد.

وی به برگزاری برنامه های جانبی یادواره شهدای پاسدار اشاره کرد و گفت: در محل برگزاری یادواره نمایشگاهی با موضوعات دفاع مقدس، عفاف و حجاب،جنگ نرم و مهدویت پیش بینی شده که حاضران در مراسم میتوانند از این نمایشگاه استفاده کنند.

خراسانی گفت: در روزهای باقیمانده تا برگزاری یادواره با همکاری بنیاد شهید نهاوند برنامه ریزی شده تا از همه خانواده های معظم شهدای پاسدار سرکشی به عمل آید.

وی افزود: سخنران این مراسم سردار سپهرمعاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در کل سپاه پاسداران و مداح مراسم نیز حاج محسن طاهری خواهد بود.

>>> فرماندار نهاوند در بزرگداشت شهدا نباید کم گذاشت

در ادامه امامعلی عبدالملکی  فرماندار نهاوند پيرامون نقش شهدا و ايثارگران در ارزش آفريني براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گفت: بر اساس استناد به آيات واحاديث از شهدا به عنوان زندگان هميشه تاريخ نام برد که براي هميشه زنده اند و در نزد خدا روزي مي خورند.

عبدالملکی با انتقاد از عدم حضور بعضی از مدیران در این جلسه و فرستادن نماینده از طرف خود گفت: هیچ کار و اقدامی بالاتر از حرکت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان والامقام و سرافراز راه اسلام و دین و میهن وجود ندارد و تمام دستگاه های دولتی با تمام امکانات و توان باید برای برگزاری باشکوه این مراسم مشارکت داشته باشند.

وي افزود: اگر بر اساس حرکت در مسير شهدادر جامعه قدم برداريم و به وصيت نامه هاي آنان که سرشار از مفاهيم الهي و اخلاقي است حرکت نمائيم دشمنان انقلاب براي هميشه مايوس وناکام خواهند شد.

فرماندار نهاوند گفت:همه ادارات باید نسبت به همکاری و اطلاع رسانی برگزاری یادواره شهدا اقدام کنند چون ما هرچه داریم از شهدا داریم.

وی گفت: ادارت مختلف باید با نصب پلاکارد و بنر شهدا برای برگزاری هرچه بهتر یادواره شهدا اقدام کنند و با ستاد یادواره همکاری داشته باشند و در این جهت از هیچ کوششی دریغ نکنند.

عبدالملکی گفت: مقام معظم رهبری در شعار سال جدید به موضوع فرهنگ تاکید فراوان داشتند که یکی از موضوعاتی که ما باید مد نظر داشته باشیم زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرماندار نهاوند گفت: با تلاش مجموعه شهرستان و به همکاری فرمانداری و ستاد یادواره شهدا سعی میکنیم یادواره ای متفاوت و در شان شهدا را برگزار کنیم .

عبدالملکی گفت: از همه نهاد ها انتظار داریم به ما در برگزاری این یادواره کمک کنند تا بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم.

 

 

 

دیدگاه شما