تازه های سایت

کد مطلب: 4327
20. آبان 1391 - 7:26
«سهیل اسعد» مبلغ مشهور آرژانتینی که تاکنون بیش از 20 مرکز اسلامی را در کشورهای حوزه آمریکای لاتین تأسیس کرده است، جزئیات شیعه‌شدن 60 سرخپوست در «پرو» را تشریح کرد.
 ماجرای شیعه‌شدن 60 سرخپوست
«سهیل اسعد» مبلغ مشهور آرژانتینی که تاکنون بیش از 20 مرکز اسلامی را در کشورهای حوزه آمریکای لاتین تأسیس کرده است، جزئیات شیعه‌شدن 60 سرخپوست در «پرو» را تشریح کرد.

«سهیل اسعد» از طلاب فعال حوزه علمیه در آرژانتین و از پدر و مادری لبنانی‌الاصل متولد شده است. او تا جوانی در آرژانتین بزرگ شده و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران شده و اینک بیش از یک دهه است که بخشی از سال را در ایران زندگی می‌کند. او شش ماه از سال در قم تحصیل می‌کند و شش ماه دیگر را در 25 کشور دنیا فعالیت فرهنگی دارد.

تخصص «اسعد» فلسفه و عرفان اسلامی است و در موضوعاتی چون نظام سیاسی اسلام، اندیشه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و ... هم برای طلاب خارجی تدریس می‌کند. با زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیولی آشناست؛ از این رو، برنامه‌ای هم در شبکه تازه‌تأسیس هیسپان ‌تی‌وی دارد که با همراهی حجت‌الاسلام عبدالکریم پاز اجرا می‌شود.

وی ماجرای جالبی از شیعه‌شدن 60 سرخپوست در کشور پرو را بیان کرد.

چگونگی شیعه‌شدن پرویی‌ها از زبان سهیل اسعد

حدود دو سال پیش آقای «ادوارد کیراگا» از پرو با من تماس گرفت و برای آشنایی با اسلام ابراز علاقه کرد. او دلیل این علاقه خود را مطالعه درباره انقلاب اسلامی ایران و مکتب فکری امام خمینی(ره) اعلام کرد.

در یکی از سفرهایی که به ونزوئلا داشتم، ایشان هم حضور داشتند و کتاب‌هایی را به ایشان تقدیم کردم. آقای کیراگا از من دعوت کرد به پرو بروم و برای دوستان ایشان سخنرانی کنم. بعد از مدتی همزمان با برپایی کنگره سوسیالیست‌ها در پرو به این کشور رفتم و میان اعضای حزب سرخپوستی سخنرانی کردم. آن‌ها به شدت علاقه‌مند شدند و تقاضا کردند مدتی را در پرو اقامت کنم.

من دو هفته در پرو ماندم و هر شب خانه آقای کیراگا و برای آن‌ها سخنرانی می‌کردم و درس می‌گفتم. چنین شد که ایشان در آخرین روز شهادتین گفت و مسلمان شد.

بعد از بازگشت به ایران، از ایشان دعوت کردم به ایران بیاید و در دوره‌های کوتاه‌مدت آشنایی با اسلام شرکت کند. ایشان بعد از بازگشت به پرو تبلیغ اسلام را آغاز کرد و خوشبختانه 60 نفر از دوستان و اطرافیان ایشان مسلمان شدند.

در سفر بعدی‌ام به پرو، یک مرکز اسلامی در این کشور تأسیس کردم و الحمدلله اکنون در این کشور پایگاهی برای اهل‌بیت علیهم السلام وجود دارد.

دیدگاه شما