تازه های سایت

کد مطلب: 4219
17. آبان 1391 - 6:54
سایت گرو: مداح و ذاکر اهل بیت از تانزانیا گفت: ایرانیان حریت حسینی را در حمایت از مظلومان دنیا و همچنین نشان دادن الگویی برتر در حمایت از آزادیخواهان جهان به نمایش گذاشتند.
روایت یک ذاکر اهل بیت از تانزانیا‌ از عزاداری ماه محرم در ایران
ایرانیان با مرام ‌مولایشان امام حسین(ع) ‌ریشه کفر و استکبار را برمی‌چینند

سایت گرو: مداح و ذاکر اهل بیت از تانزانیا گفت: ایرانیان حریت حسینی را در حمایت از مظلومان دنیا و همچنین نشان دادن الگویی برتر در حمایت از آزادیخواهان جهان به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری فارس:<br />
ایرانیان با مرام ‌مولایشان امام حسین(ع) ‌ریشه کفر و استکبار را<br />
برمی‌چینند

ریحان یاسین که برای شرکت در دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به اردبیل سفر کرده است ‌در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل‌ ‌اظهار داشت: ‌از زمانی که با ایران به عنوان قلب تشیع و جهان اسلام و مردمان آزاده و دلیر آن آشنا شدم به این واقعیت پی بردم که ایرانیان مرام سید و مولایشان امام حسین (ع) را الگو و معیار قرار دادند تا ریشه کفر و استکبار را برچینند و به جای آن شرف و مجد و انسانیت را به رونق بیندازند.

وی شرکت در مجلس عزای حسین (ع) را آن هم در اردبیل به عنوان معدن عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت فرصتی استثنایی و پرنغض توصیف کرد و افزود: باید از این فرصت پیش آمده برای آشنایی با مداحان، شعرا و دلسوختگان مکتب امام حسین (ع) استفاده کنیم تا بتوانیم در مراجعت به کشورمان از این تحفه ارزشمند بهره‌ها ببریم.

ریحان یاسین حضورش را در ایران و استان اردبیل در کسب معرفت و آگاهی بیشتر یک موقعیت ممتاز و بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: اجلاس پیرغلامان حسینی که با هدف معرفی پیرغلامان و مداحان خارج از کشور و استان‌های مختلف ایران انجام می‌شود در حقیقت یک زمینه‌سازی مطلوب برای نشان دادن ظرفیت جهان اسلام در عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت و امام حسین (ع) است که در دنیا ایران را با همین فرهنگ و دلدادگی به مکتب امام حسین (ع) می‌شناسند.

این ذاکر حسینی با بیان اینکه نور امام حسین (ع) قلب امت اسلامی را برای همیشه تاریخ منور کرده است، تصریح کرد: نوری که با عشق به ساحت سیدالشهدا منور شود و برای همیشه درخششی بی‌نظیر داشته باشد هرگز خاموش نمی‌شود.

یکی دیگر از مداحان شرکت‌کننده در اجلاس دهم در حالی که از سوز دل گریه می‌کرد حضورش در اردبیل را یک فرصت و غنیمتی استثنایی برشمرد و خاطر نشان کرد: من همیشه به عرض ارادت آذری‌ها به امام حسین (ع) غبطه می‌خورم چرا که آنها از صدق دل امام حسین (ع) را ندا می‌زنند و از آن انسان شریف و امام رئوف کمک طلب می‌کنند.

محمد حسین ابوترابی مداح 50 ساله قزوینی نیز با بیان اینکه نمره اردبیل در عزاداری حسینی 20 می‌باشد، اضافه کرد: ‌هر چند بنده به زبان ترکی مسلط نیستم اما به حضور مداحانی چون سلیم مؤذن‌زاده و تمدن و شهروز اردبیلی افتخار می‌کنم.

دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از صبح فردا به مدت دو روز در اردبیل آغاز شده و آیین اختتامیه این اجلاس نیز پنجشنبه شب در مصلای بزرگ اردبیل برگزار می‌شود.

دیدگاه شما