تازه های سایت

کد مطلب: 31860
4. مرداد 1396 - 16:34
آمریکایی‌ها با تصویب طرح‌های مختلف ضد ایرانی در فضای پسا برجام بار دیگر بدعهدی خود را نشان دادند و برجام را نقض کردن بااین‌حال ترامپ کشورمان را تهدید کرده که اگر برجام را نقض کنید باید منتظر تبعات خیلی بدی باشید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کنگره آمریکا در حالی با 419 رأی موافق طرح تحریم‌های جدید و گسترده‌ای را بر ضد کشورمان تصویب کرد که به گفته کارشناسان این تحریم‌ها نقص برجام است و باید با پاسخ متقابل ایران همراه شود.

این بسته تحریمی جدید که به گفته رئیس مجلس نمایندگان یکی از گسترده‌ترین بسته‌های تحریمی تاریخ است به تصویب قاطع نمایندگان رسید تا بار دیگر بدعهدی‌های آمریکا بر همگان آشکار شود و مردم منتظر تصمیم مناسب و متقابل مسئولان دستگاه دیپلماسی باشند.

باوجوداین بسته تحریمی ولی ترامپ نیز پا را فراتر گذاشت و با تهدید ایران گفت: که اگر ایران برجام را نقض کند، باید منتظر تبعات خیلی بدی باشد درحالی‌که این بسته تحریمی یکی از گسترده‌ترین بسته‌های تحریمی تاریخ علیه ایران عنوان‌شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد دیگر پایبندی ایران به برجام را تائید نمی‌کند تا روند موضع‌گیری‌های ترامپ علیه منافع ملی کشورمان و موضوع برجام هرروز تندتر شود.

ترامپ در موضع تندتری می گیوید: اگر دست من بود، ۱۸۰ روز پیش عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام می‌کردم و انتظار دارم تیمم در گزارش بعدی، عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند.

از طرفی لابی رژیم صهیونیستی "ایپک " با صدور بیانیه‌ای از رأی مجلس نمایندگان آمریکا به تحریم‌های ضد ایرانی استقبال کرد و خواستار رأی فوری سنا و امضای آن توسط ترامپ شد.

آمریکایی‌ها که لیست بلندی از بدعهدی و از پشت خنجر زدن‌ها را در کارنامه سیاه خود برعلیه جمهوری اسلامی دارند هرچند روز یک‌بار با تصویب تحریم‌های جدید بدون اینکه برجام را حذف کنند به قول یکی از سناتورها آن را دور می‌زنند و بدعهدی می‌کنند.

گستاخی‌های مقامات آمریکایی و موضع‌گیری‌ها مقامات آن‌ها تنها به رئیس‌جمهور ختم نمی‌شود به‌طوری‌که رئیس "سی‌آی‌ای " نیز در روزهای اخیر ایران را تهدید بسیار جدی برای منافع آمریکا توصیف کرد و گفت: دولت ترامپ در حال ایجاد تغییراتی اساسی در سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران است.

همچنین پل رایان رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: یکی از گسترده‌ترین بسته‌های تحریمی تاریخ با حمایت فراجناحی تصویب شد. فشارها علیه خطرناک‌ترین دشمنان ما را افزایش می‌دهد تا آمریکایی‌ها را مصون نگه‌داریم.

ترامپ در روزهای گذشته نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه برای آزادی دو جاسوس دستگیرشده در ایران اولتیماتوم داده بود و گفته بود که اگر ایران شهروندان آمریکایی را آزاد نکند آماده است پیامدهای جدید و جدی بر ایران اعمال کند.

این اظهارات و موضع‌گیری‌های آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که دستگاه دیپلماسی ما آن‌چنان‌که باید در مقابل آمریکایی‌ها و اظهارات آن‌ها و نقض آشکار برجام اقدامات عملی انجام نداده است و لازم است که مجلس نیز در این زمینه از طرف ملت ایران موضعی آشکار و عزتمندانه اعلام کند و اقدامات متقابلی را انجام دهد.

نکته جالب رأی‌گیری دیشب در کنگره آمریکا این بود که در تصویب این طرح حتی یک نماینده دموکرات هم‌رأی مخالف نداد این بدان معنی است که هیچ تفاوتی بین اوباما و ترامپ نیست و بهتر است دستگاه دیپلماسی و مجلس محترم یکپارچه به فکر پاسخ به آمریکا باشند چون دشمنی آن‌ها با اصل جمهوری اسلامی ایران است.

مردم از دولت‌مردان و مجلسی‌ها انتظار دارند این بار با توجه به وضع این‌گونه تحریم‌ها و گستاخی‌های مقامات آمریکایی پاسخی درخور شأن ملت ایران با رعایت اقتدار و عزت ملی به مقامات آمریکایی بدهند چون در این میان هم تحریم شدیم وهم تهدید بنابراین باید به‌صورت عملی به این نقض برجام پاسخ داد.

 

دیدگاه شما