تازه های سایت

کد مطلب: 24453
24. مهر 1394 - 23:15
ملت مسلمان و دلداده به حسین(ع)، اجازه نفوذ به یزید و یزیدیان زمان را نخواهد داد و با الهام از مکتب سرخ حسینی و درس گرفتن از شعار "هیات منا الذله" عاشورا با تمام قدرت و قوا در مقابل نفوذ دشمنان خدا و اسلام خواهد ایستاد.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداکاری آغاز شد، ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد. امام خمینی (ره)

همان‌طور که خود علی ابن الحسین(ع) به برکت جهادش اسلام را زنده کرد امروز هم شما انگیزه یاد و نام آن بزرگوار، حقایق اسلام را بیان کنید، قرآن و حدیث را معرفی کنید.(مقام معظم رهبری)

عاشورا مکتب شور و شعور

با فرارسیدن ماه محرم، ماه استقامت و مقاومت، ماه شهادت و از خودگذشتگی و ماه پیروزی خون بر شمشیر هستیم، محرم ماه قیام و ایثار و مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر ظالمان است.

مهمترین شاخصه محرم و عاشورا ظلم ستیزی و احیا اسلام ناب محمدی است، محرم و عاشورا تنها یک حادثه یا واقعه تاریخی نیست، بلکه یک مکتب است که حسینیان تاریخ با الهام از این مکتب نورانی توانستند چهره نورانی اسلام ظلم ستیز و مقاوم را به دنیا معرفی کنند.

محرم و عاشورا مکتبی است که امام بزرگوار و خمینی کبیر توانست با الهام از آن مکتب حیات بخش در عصر تاریکی و جهل، چهره نورانی اسلام ناب را نمایان سازد و با انقلاب اسلامی و عاشورائیش توانست ملت‌ها را بیدار کرده و به حقایق مکتب مترقی ولایی آشنا کند.

امسال هزار و سیصد و هفتاد و پنجمین سال واقعه بی‌نظیر عاشورا است، واقعه عظیمی که زمان را درنوردید و از آغاز خلقت تا انتهای عالم زنده و جاودان خواهد ماند، هر سال که از این حماسه بی‌نظیر می‌گذرد عشق و ایمان و دلدادگی انسان‌های آزاده به حسین و عاشورا و یاران فداکارش بیش از پیش جلوه‌گری می کند، عاشورا یعنی زنده ماندن تفکر حسین(ع) که فرمودند "هیهات منا الذله"
هر سال که از حماسه بزرگ محرم و عاشورا می‌گذرد نیاز بشریت مظلوم و تحت ستم با این شعار (هیهات منا الذله) بیشتر می‌شود، چرا که دشمنان بشریت با توطئه‌های پیچیده‌تری در فکر به‌ذلت کشیدن ملت‌های مظلوم جهان هستند.

امروز هم وظیفه مبلغان و هم مداحان و هم عزاداران عاشورای حسینی سنگین‌تر از دیروز است.

اگر هم ما در این راه قدم برداریم که شور عاشقانه مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی را تبدیل به شعور و تفکر نماییم بهترین اثرگذاری در مکتب حسین(ع) خواهیم داشت.

بدانیم که حسین(ع) با برپایی مکتب حماسی عاشورایی جان خود و فرزندان و یارانش را برای احیا دین خدا در طبق اخلاص گذاشت آنجا که فرمودند: خداوند تو میدانی که آنچه از ما سر زد برای رقابت در امر زمامداری و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود بلکه هدف ما آن است که نشانه‌های دین تو را آشکار سازم و اصلاح و دوستی را در همه بلاد برملا کنم تا بندگان مظلومت آسوده باشند و به فرائض و سنت‌ها و احکامت عمل کنیم.

آنچه در این بیان ذکر شده هدف آشکار کردن معالم و معارف دین و عمل به احکام خداوندی است.

ملت مسلمان و دلداده به حسین(ع)، اجازه نفوذ به یزید و یزیدیان زمان را نخواهد داد

بدانیم هدف عاشورای حسینی مبارزه با انسان‌های پلید مانند یزید است و به قول استاد بزرگ شهید مطهری درس عاشورا این است که ما یزید زمان خودمان را بشناسیم و با او مبارزه کنیم.

امروز مصداق کامل یزید استکبار است، استکبار که تمام همتش را گذاشت برای نابودی دین خدا، همان استکباری که مصداق اکملش آمریکا است، همان آمریکا که امام خامنه‌ای مذاکره با آن را ممنوع اعلام کردن، اگر چه با کمال تاسف بعضی از مسئولان درصدد باز کردن راهی برای ورود آمریکا در ایران هستند که باید با این ساده اندیشان گفت که با این کار عرض خود می‌برید و زحمت ما می‌دارید.

ملت مسلمان و دلداده به حسین(ع)، اجازه نفوذ به یزید و یزیدیان زمان را نخواهد داد و با الهام از مکتب سرخ حسینی و درس گرفتن از شعار "هیات منا الذله" عاشورا با تمام قدرت و قوا در مقابل نفوذ دشمنان خدا و اسلام خواهد ایستاد و باید بدانیم که قصد و هدف حسین ابن علی(ع) و یارانش احیا اسلام و ارزش برخاسته از اسلام مانند فریضه عظیم امر به معروف است؛ فریضه‌ای که اگر زنده شود یقینا جامعه صالح و سالم خواهد شد، متاسفیم که با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان همچنان قانون امر به معروف و نهی از منکر معطل مانده است.

مسئولان محترم باید به مردم شریف و مسلمان و پیرو مکتب حسین(ع) و عاشورا توضیح دهند که چرا به قانون مصوبه مجلس بی اعتنایی می‌‎شود.

اگر ما مسلمان هستیم که افتخار می‌کنیم ملسمانیم و شیعه اثنی عشری هستیم چرا باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر که مهمترین هدف عاشورا است بی‌توجهی کنیم، مگر نه این است که قرآن در سوره مبارکه حج آیه 41 می‌فرماید "اگر مومنان در زمین قدرت یافتن اولین وظیفه آنان اقامه نماز و پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر است".

پس ای مسئولان که در هر جایگاهی قرار دارید اگر به قرآن و فرامین آن پایبند هستید که انشاالله هستید بیایید با درس گرفتن از مکتب عاشورای حسینی فرائض الهی را زنده نگه داریم و به آن پایبند باشیم و یکی از مهمترین آنها امر به معروف و نهی از منکر است.

امروز مهمترین امر به معروف و نهی از منکر مقابله در مقابل ظلم و ستم استکبار و مبارزه با ایادی آنها مانند رژیم صهیونیستی، آل سعود و داعشی‌ها است.

هر کس درصدد باز کردن راهی برای مذاکره با آمریکا باشد در هر جایگاهی قرار داشته باشد خائن به اسلام و مسلمین و ملت و امام عزیز و رهبر بزرگوار خواهد بود.

 
انتهای پیام/

دیدگاه شما