تازه های سایت

کد مطلب: 16640
3. بهمن 1392 - 20:38
پایگاه خبری گرو : سرپرست محیط زیست نهاوند گفت: کارخانه سیمان نهاوند به دلیل نصب فیلترهای استاندارد و سیستم آنلاین، هیچ گونه مشکل آلودگی هوا در شهرستان ایجاد نمی کند.

ˈ

به گزارش پایگاه خبری گرو ، سعید رسولی گفت: کارخانه سیمان نهاونددر20کیلومتری شرق شهرستان ،با رعایت استانداردها و نصب فیلترمانع انتشار آلودگی ناشی ازذرات گرد و غبار سیمان در منطقه شده است.

وی گفت:برای حصول اطمینان از عدم آلودگی هوا توسط کارخانه مزبور از طریق آزمایشگاههای سازمان حفاظت محیط زیست آزمایشهای لازم به عمل آمده که تا کنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

رسولی نظارت بر دفع پسماندهای شهری را از دیگر برنامه های این اداره عنوان کرد و افزود:درحال حاضر روزانه بیش از 75 تن زباله خانگی در شهر نهاوند تولید می شود که به دوشیوه نیمه مکانیزه و دستی جمع آوری می شود.

وی افزود:در بعضی مناطق شهرستان هنگام جمع آوری زباله به علت ریختن شیرابه زباله در معابر،باعث کثیف شدن محیط و آلودگی می شود.

وی افزود: محل جمع آوری زباله های شهری در سه کیلومتری شرق شهر نهاوند واقع شده که این فضا مشکلات زیست محیطی را به لحاظ غیر استاندارد بودن دفع زباله در منطقه ایجاد می کند .

وی افزود:منطقه نام برده مکان مناسبی برای دفع پسماندهای شهری نیست و چندین بار این موضوع به شهرداری اعلام شده اما تا کنون مکان مناسبی برای این کار در نظر گرفته نشده است.
وی در خصوص دفع زباله های عفونی بیمارستانی نیز گفت: بیمارستانها برای دفع زباله های عفونی با یک واحد خصوصی قرار داد دارند که زباله ها را به صورت ویژه جمع آوری کرده و منتقل می کنند.

دیدگاه شما