تازه های سایت

کد مطلب: 16602
2. بهمن 1392 - 10:22
بعد از یک سال و نیم انتظار اهالی ورزش ایران، سرانجام شاهد انتخابات کمیته ملی المپیک ایران بودند و در نهایت یک ملایری دیگر در بخشی از ورزش ایران زمام‌دار امور شد.

1

به گزارش پایگاه خبری گرو، بعد از حواشی مختلف بر سر انتخاب رئیس، دبیرکل و اعضای هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک سرانجام  انتخابات این کمیته برگزار شد و کیومرث هاشمی که اصالتاً ملایری است به عنوان رئیس انتخاب شد و جایگزین علی‌آبادی شد.

آمدن کیومرث هاشمی در کمیته المپیک برای اهالی ورزش همدان بسیار مسرت‌بخش بود زیرا یکی از زحمت‌کشان ورزش کشور که در سال‌های نه چندان دور در مسند مدیریت ورزش استان بوده، موفق شد در یکی از نهادهای تأثیرگذار ورزش کشور بنا بر انتخاب کارشناسان شروع جدیدی داشته باشد.

گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز اصالت ملایری دارد و به نوعی می‌شود به این موضوع اشاره داشت که زمام ورزش ایران به دست ملایری‌ها افتاده است.

حضور کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک به جز افتخاری که برای مردم استان همدان دارد خوشحالی دیگری را برای ورزشی‌نویسان و حتی مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به همراه داشته است.

بعد از اجرای موفق ششمین جشنواره زمستانی همدان که در بهمن ماه سال 91 صورت گرفته و برای نخستین بار از خانواده مدال‌آوران، قهرمانان و پیشکسوتان ادوار گذشته المپیک ایران در همدان تقدیر و تجلیل شد کمیته ملی المپیک از میزبانی همدانی‌ها به خصوص اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز رضایت کردند.

این میزبانی موفق که به ابتکار علیرضا ایزدی مدیر خوش‌ذوق میراث فرهنگی همدان صورت گرفته بود باعث شد تا دست‌اندرکاران کمیته ملی المپیک برای یک پروژه بزرگ، ماندگار و کم‌نظیر همدان را برای اجرای این برنامه و حرکت بین‌المللی انتخاب کنند.

بنابر طرح کمیته ملی المپیک و موافقت مراجع بین‌المللی آسیایی و حتی جهانی قرار است در قالب یک پروژه همبستگی تحت عنوان ISP در سال 2014 میلادی و قبل از شروع بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی مشعل این بازی‌ها در همدان به عنوان دروازه ملل و پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین روشن و توسط قهرمانان، مدال‌آوران و پیشکسوتان ورزش ایران از همدان تا تهران به صورت امدادی حمل شود.

روشن شدن مشعل بازی‌های آسیایی اینچوان کره در پایتخت تاریخ و تمدن و حمل آن تا پایتخت سیاسی کشور و در نهایت مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران‌زمین رخ می‌دهد.

هدف اصلی این پروژه به منظور توسعه همبستگی بین‌المللی به ویژه در قاره کهن آسیا در کنار برگزاری بازی‌های آسیایی خواهد بود و در این مراسم با حضور نمایندگانی از کمیته بین‌المللی المپیک، شورای المپیک آسیا، کمیته ملی المپیک کشورهای ژاپن و کره‌ جنوبی و نیز میهمانان داخلی شامل رؤسا و سران کشوری و پیشکسوتان و قهرمانان اسبق آسیا و المپیک برگزار خواهد شد.

با این اوصاف همدان میزبان یک رویداد منحصر به فرد ورزشی در سطح بین‌المللی خواهد بود و حضور یک ملایری در رأی هرم مدیریتی کمیته ملی المپیک در پربارتر شدن این برنامه و اقدام ماندگار تأثیر بسزایی خواهد داشت.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مسئولین جدید کمیته ملی المپیک به خصوص سیدکوروش مجتبوی مدیر طرح ISP (پروژه بین‌المللی همبستگی) تفاهم‌نامه همکاری و مراحل نهایی این پروژه همزمان با اختتامیه هفتمین جشنواره زمستانی همدان به امضا مسئولان میراث فرهنگی استان و کمیته ملی المپیک انجام خواهد شد.

کیومرث هاشمی در مسئولیت‌های قبلی خود در وزارت ورزش، وزارت آموزش و پرورش توجه خاصی به ورزش استان و شهرستان ملایر داشته و دارد و باید از حضور وی در این پست، بهترین آورده‌ها را برای ورزش مستعد و خوش‌آتیه پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین ایجاد کرد.

ورزش همدان از دیرباز با درخشش قهرمانان و پهلوانانی در عرصه ملی، بین‌المللی و جهانی بوده، اما ورود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ابتکارهای ماندگار علیرضا ایزدی مدیرکل جوان این اداره باعث شد تا هم‌راستا با کسب عناوین قهرمانی در عرصه‌های ورزشی میراث ماندگاری در ورزش این خطه از کشور حفظ و حراست شود.

گفتنی است که پروژه طرح ISP (پروژه بین‌المللی همبستگی) 2014 تابستان سال 93 و همزمان با عید سعید فطر با حضور سفرای کشورهای مختلف به خصوص کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی، مسئولان ارشد کمیته بین‌المللی آسیایی و جهانی، رؤسای فدراسیون‌ها، مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان به میزبانی همدان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شود.

دیدگاه شما