تازه های سایت

کد مطلب: 12885
16. شهريور 1392 - 13:22
پایگاه خبری گرو : جلسه تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نهاوند با حضور فرمانده سپاه انصاراالحسین(ع) استان ، فرماندار ،نماینده ولی فقیه در سپاه ، و تنی چند از مسئولین شهرستان برگزار شد

DSC00390

به گزارش پایگاه خبری گرو ،در این مراسم که صبح امروز در کانون شهید باهنر نهاوند برگزار شد  سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه استان همدان هدف از تاسیس سپاه پاسداران از دیدگاه امام خمینی (ره) را صیانت و حراست از انقلاب اسلامی بر شمرد و تصریح کرد :وظیفه و کارکرد سپاه لزوماً نظامی نیست و این نهاد مقدس به فراخور زمان می تواند وارد مقولات سیاسی ،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی بشود و ادعای بعضی گروهها و در راس آنها استکبار جهانی مبنی بر کارکرد نظامی محض برای سپاه قابل قبول نیست.

DSC00377

وی ولايت مداري را عامل مصونيت و امنيت كشور دانست و بر حفظ وحدت در سايه ولايت تاكيد كرد و آن را موجب حفظ امنيت همه جانبه ي كشور دانست و با اشاره به تحولات مصر،سوریه و بحرین عدم انسجام تحت لواي رهبري واحد را عامل اصلي رخنه ي دشمنان و صهيونيزم در اين كشور دانست.

فرمانده سپاه استان در رابطه با دیگرنقش های سپاه در داخل کشورافزود: نقش سپاه در داخل کشور و دربحث دفع فتنه سال 88 بسیار بارز بود و سپاه پاسداران به عنوان حافظ انقلاب، با قدرت پای کار آمد و در ابتدا افراد عادی و فریب خورده را از فتنه گران جدا کرده و فتنه را خاموش کردند واین باعث شادی مقام معظم رهبری شد .

وی با تشکر از فرمانده سپاه نهاوند گفت : از زحمات چند ساله سرهنگ خراسانی تشکر میکنم که در این چند سال به مانند یک بسیجی واقعی همیشه در صحنه حضور داشت و در راه تحقق اهداف سپاه قدم برداشت و امیدوارم فرماندهی جدید از تفکر و تجربیات گران بهای ایشان استفاده کند .

وی از خانواده سرهنگ خراسانی به دليل تحمل سختي ها در دوران  خدمت سي ساله تقدير كرد و افزود: اگر خانواده فداكار سرهنگ خراسانی نبود يقينا اوهم الان اين جايگاه والا را نداشت.

سردار ابوحمزه فرمانده جدید سپاه نهاوند را  نيز فردي زبده و ولايت مدار خواند و تصريح كرد: سرهنگ امیدی دوره هاي لازم براي فرماندهي را گذرانده است و اميد است با همراهي و تعامل موجود، بتواند منشاء خدمات خوبي براي شهرستان نهاوند باشد.

مجتبی مولوی فرماندار نهاوند سرهنگ مرتضی خراسانی فرمانده قبلی سپاه نهاوند را شخصیتی مردم‌دار و مخلص توصیف کرد و گفت: سرهنگ خراسانی به دلیل تلاش‌های خالصانه و صادقانه در دل‌های مردم شهرستان نهاوند نفوذ کرده است وی از  سرهنگ خراسانی  که  در دو انتخابات مهم  گذشته با فرمانداری  نهایت همکاری را  داشت  تقدیر و تشکر کرد

DSC00370

در ادامه این مراسم سرهنگ خراسانی فرمانده سابق سپاه ناحیه نهاوند گفت : خدا را شکر میکنم که در این سی و چند سالی که در خدمت مردم بوده ام تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم که از مهمترین وظایف سپاه است به کار گرفته ام و همیشه افتخار میکنم به این که یک بسیجی ام و همیشه یک بسیجی خواهم ماند .

وی افزود :در طول این 3 سالی که در خدمت مردم نهاوند بوده ام به جز خوبی از این مردم چیز دیگری ندیده ام و همیشه خود را سرباز ولایت و خدمت گذار مردم می دانم و به عنوان یک بسیجی در خدمت فرماندهی جدید سپاه ناحیه نهاوند خواهم بود .

DSC00384

دربخش دیگری از این مراسم سرهنگ محسن امیدی فرمانده جدید سپاه نهاوند گفت : امیدوارم که بتوانم همانند فرمانده اسبق سپاه نهاوند به مردم خدمت کنم و به پیشبرد اهداف متعالی سپاه که همانا حراست از ارزشهای انقلاب است کمک کنم و مانند برادر عزیزم اقای خراسانی در هنگام تحویل پست فرماندهی سربلند باشم .

شایان ذکر است است در بخش پایانی این مراسم روسای ادارات و نهاد های دولتی نهاوند با اهدا لوح و هدایایی از خدمات چند ساله مرتضی خراسانی فرمانده سپاه نهاوند قدردانی کردند .

در پایان این مراسم از خدمات سی ساله سرهنگ مرتضی خراسانی تجلیل و طی حکمی از جانب فرمانده سپاه استان همدان سرهنگ محسن امیدی  به سمت فرماندهي سپاه ناحیه نهاوند منصوب  گردید.

دیدگاه شما